نوری قزلچه در گفت‌و‌گو با پانا:

سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک فرصتی مهم برای ترقی دیپلماسی کشور است

بستر ارتباطات دوستانه، روابط اقتصادی است/ پیگیری‌های وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی اقدامات قابل توجهی است/ با تمام کارشنکنی‌ها، هنوز امیدواری برای احیای برجام وجود دارد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه بستر ارتباطات دوستانه، روابط اقتصادی است، گفت متاسفانه تاکنون از این موضوع غفلت ‌و گمان شده که ارتباطات فرهنگی می‌تواند ارتباطات ما را تقویت کند اما امروز به این نتیجه رسیدیم که اقتصاد مهم است.

کد مطلب: ۱۳۱۰۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک فرصتی مهم برای ترقی دیپلماسی کشور است

غلامرضا نوری قزلچه در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به سیاست‌های کلی برنامه توسعه هفتم که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، اظهار کرد: «باید از قدیم مدنظر قرار می‌دادیم که متاسفانه غفلت شده است؛ در ارتباط با کشورها، مسائل اقتصادی حائز اهمیت است و بستر ارتباطات دوستانه، روابط اقتصادی است. یعنی ممکن نیست ما با کشوری رابطه اقتصادی نداشته باشیم و بگوییم با آن کشور دوست هستیم و رابطه فرهنگی داریم.»

وی با بیان اینکه در مراودات بین‌المللی ارتباطات اقتصادی اصل است، گفت: «ما مقداری از این موضوع غافل بودیم و گمان می‌کردیم که ارتباطات فرهنگی می‌تواند ارتباطات ما را تقویت کند اما امروز به این نتیجه رسیدیم که اقتصاد مهم است و طبق سیاست‌های کلی برنامه هفتم ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، توجه ویژه‌ای به مراودات اقتصادی می‌شود.»

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس ادامه داد: «با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی در ردیف اول مشکلات هستند، از این منظر نیز باید به مراودات اقتصادی بیشتر توجه کنیم. به نظر می‌رسد روندی که آغاز شده است، مناسب است؛ پیگیری‌های وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی اقدامات قابل توجهی است و امیدواریم سریعا به نتیجه برسیم و ثمرات آن را در زندگی مردم و اقتصاد کشور شاهد باشبم.»

نباید از مجامع بین‌المللی غافل باشیم

وی درباره سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک نیز گفت: «از اینکه آقای رئیس‌جمهور به نیویورک رفتند بسیار خوشحال شدم؛ ما نباید از مجامع بین‌المللی غافل باشیم. حتی مجامعی که در حد پایین‌تر بین کارشناسان هست نیز نباید از دست دهیم؛ چون پارادایم‌های بین‌المللی اول در سطوح پایین شکل می‌گیرد. ما باید در آنها حضور داشته باشیم و بتوانیم نظرات‌مان را بیان کنیم و زمانی که اسناد به مرحله بالا می‌رسند و به سند بین‌المللی تبدیل می‌شوند، به تحفظ نیاز نداشته باشیم.»

نوری قزلچه ادامه داد: «تعاملات با کشورهای دنیا از سطوح کارشناسی تا دیپلماسی و عالی باید مدنظر قرار بگیرد و نباید از این مجامع غافل شویم. باید مواضع کشور و ملت را مطرح کنیم تا منافع ملی حفظ شود و از این جهت این سفر حائز اهمیت است و یک فرصت خوب است.»

خوشبین هستم که مذاکرات به نتیجه برسد

وی در پایان درباره احیای ‌برجام نیز گفت: «به‌صورت کلی با وجود مشکلات پیش آمده کماکان خوشبین هستم که مذاکرات به نتیجه برسد. علیرغم موانع جدی که ایجاد شده و بازیگری که رژیم صهیونیستی در سطوح بین‌المللی به کار گرفته است، با توجه به اراده طرف‌های اصلی امیدوارم مذاکرات به نتیجه برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار