برگزاری بزرگترین اردوی فراگیر کشوری در سازمان دانش‌آموزی فارس

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری اولین اردوی فراگیر ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر عضو سازمان دانش‌آموزی در فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بزرگترین اردوی فراگیر کشوری در سازمان دانش‌آموزی فارس

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با پانا با اعلام اینکه بعد از دو سال کرونا و تعطیلی فضاهای اردویی، دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی استقبال بسیاری نسبت به این اردوها داشتند، گفت: این اردو در مناطق و شهرستان‌های استان فارس و با حضور بیش از 6 هزار دانش‌آموز به صورت فراگیر برگزار شد.

وی ادامه داد: اردوی فراگیر تشکیلاتی با رویکرد تربیت اجتماعی مبتنی بر سند تحول بنیادین برگزار شده است و از جمله اهداف آن تقویت ابعاد دینی و معنوی دانش‌آموزان و ارتقای روحیه مشارکت‌جویی و کارگروهی، پذیرش نظم و قانونمندی و تاب‌آوری و سازگاری در بین دانش‌آموزان بوده است.

به گفته کریمی، اصل و بنیان اردوهای ملی قطبی سازمان دانش‌آموزی را استوار بر ساحت‌های شش‌گانه‌ سند تحول بنیادین دانست و هدف از این اردوها را آمادگی دانش‌‍‌‌آموزان به منظور فراگیری مهارت‌های مقدماتی و کشف و پرورش استعدادهای نهفته و خلاق اعضای سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بسترهای مهم تربیت دانش‌آموزان اردوهای دانش‌آموزی است، برگزاری اردو را در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان موثر دانست و افزود: تحقق اهداف سازمان دانش‌آموزی در گرو تربیت، آماده‌سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: دانش‌آموزان در این اردوها آموزش‌های جامعی در حوزه‌‌های مختلف از جمله حوزه اعتقادی، سیاسی و فکری می‌بینند و به منظور فراگیری مهارت‌های مقدماتی، کشف و پرورش استعدادهای نهفته و خلاق اعضای سازمان دانش‌آموزی با فنون و مهارت‌های مختلف زندگی در شرایط سخت و زندگی اجتماعی و با آداب و رسوم و فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شوند.

این اردو که با همکاری مربیان و مسوولان سازمان دانش‌آموزی مناطق و شهرستان‌های استان و همچنین با حمایت‌های روسای ادارات و معاونین پرورشی ادارات برگزار شده است، دانش‌آموزان حس استقلال و مسوولیت‌پذیری را در قالب اردو و فراهم کردن نیازهای خود با حداقل‌ شرایط و امکانات را تجربه کردند و موجب افزایش روحیه جمع پذیری، قانون‌مداری و نظم تشکیلاتی و گروهی اعضای سازمان دانش‌آموزی شده است.

وی ادامه داد: اردوی فراگیر اعضای سازمان دانش‌آموزی استان فارس، علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی، به دنبال تقویت روحیه دینی و ملی، تقویت روحیه خودسازی، اعتماد به نفس و تاب‌آوری در شرایط خارج از خانه و تقویت روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت جویی اعضا نیز بوده است که خوشبختانه با استقبال پرشور دانش‌آموزان این مهم نیز محقق شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار