از کتاب تلمیحات و اشارات در شعر عاشورایی معاصر در نیشابور رونمایی شد

نیشابور ( پانا )- همزمان با اربعین حسینی و روز ملی شعر و ادب پارسی از کتاب تلمیحات و اشارات در شعر عاشورایی معاصر اثر حسین ترکمانیان(نویسنده و پژوهشگرنیشابوری) با حضور فرهیختگان، نویسندگان ، شاعران، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و بسیج هنرمندان در تکیه ابوالفضلی نیشابور رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
از  کتاب تلمیحات و اشارات در شعر عاشورایی معاصر در نیشابور رونمایی شد

به گزارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور، علیرضا سیدآبادی اظهار کرد: در هجدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان کتاب تلمیحات و اشارات در شعر عاشورایی معاصر اثر حسین ترکمانیان(نویسنده و پژوهشگر نیشابوری) در بخش ادبیات پژوهشی کتاب سال استان خراسان رضوی شناخته شد.

وی گفت: این دومین اثر عاشورایی این نویسنده و پژوهشگر نیشابوری در باب واقعه عاشوراست. این کتاب برای اولین بار در این سطح به بررسی تلمیحات در شعر عاشورایی پرداخته است. این مجموعه در کنار آوردن اشعار شاعران معاصر به بررسی واقعات و حوادث عاشورا نیز به اختصار پرداخته و با ذکر منابع متعدد سعی در مستندسازی این اثر بوده است.

سیدآبادی خاطر نشان کرد: کتاب تلمیحات و اشارات در شعر عاشورایی معاصر تالیف حسین ترکمانیان است که در قطع وزیری ودر ۴۹۲ صفحه نگارش شده که صفحه آرایی آنرا مهرنوش نویدی مهر عهده دار بوده و توسط انتشارات طنین قلم در آخرین روزهای اسفند ۱۴۰۰ منتشر شده است .

این مقام مسئول یاد آور شد: در مراسم رونمایی از کتاب تلمیحات و اشارات در شعر عاشورایی معاصر شاعران نیشابوری : خدابخش صفادل، عباسعلی حشمتی، عباس کرخی و افسانه سادات حسینی شعر خوانی کردند و حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی، حسین ترکمانیان و ذبیح اله‌ یاری نژاد در خصوص این کتاب به ایراد سخن پرداختندو باطانی ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت سلام الله علیها به ذکر مصائب اهل بیت علیه السلام پرداخت.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: در این مراسم پس از رونمایی از کتاب تلمیحات و اشارات در شعر عاشورایی معاصر از حسین ترکمانیان نویسنده کتاب و عباسعلی حشمتی و افسانه سادات حسینی شاعران نیشابوری به خاطر کسب مقام در جشنواره های اخیر شعر ملی عاشورایی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار