ضرورت حمایت از تمام فدراسیون‌ها برای غنی‌سازی ورزش کشور

اردبیل (پانا) - وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد حمایت از تمام فدراسیون‌ها برای غنی‌سازی ورزش کشور و حرکت تخصصی‌محور ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۱۰۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت حمایت از تمام فدراسیون‌ها برای غنی‌سازی ورزش کشور

سید حمید سجادی ،وزیر ورزش و جوانان در جریان سفر به استان اردبیل اظهار کرد: یکی از اهداف مهم وزارت ورزش و جوانان هویت‌بخشی به ورزش است که در این زمینه تشکیل باشگاه هواداران در تمامی رشته‌ها از اولویت های وزارت است.

وی گفت: استان اردبیل به عنوان خاستگاه قهرمانان در ورزش های قهرمانی و همگانی کشور توانسته موفقیت‌های چشمگیری در توسعه ورزش داشته باشد که این موضوع باید مورد توجه مسئولان ورزشی استان قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که پروژه‌های ارزشمندی در استان در حال اجراست، گفت: پیست دو و میدانی و مجموعه بزرگ ورزشی علی دایی از اهم پروژه‌هایی است که بازسازی و احیای این مجموعه ها با هماهنگی مسئولان و دستگاه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.

سجادی تصریح کرد: حمایت از تمام فدراسیون‌ها برای غنی‌سازی ورزش کشور و حرکت تخصصی‌محور و فرهنگ‌سازی‌های مناسب مسابقات باشگاهی را در سطح کشور توسعه می دهیم.

وی افزود: سیاست‌های وزارت ورزش با حمایت قاطعانه از فدراسیون فوتبال و تیم ملی و کادر فنی قوی می‌تواند حضور موفق تیم ملی فوتبال را در جام جهانی پیش رو رقم بزند و برای استعدادیابی و پرورش نیرو‌های مستعد نیز زمینه را فراهم کند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: توسعه ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای و ورزش جانبازان نیز با تخصیص بخشی از اعتبارات در دستور کار قرار گرفته است.

سجادی ادامه داد: دولت نگاه ویژه به حوزه ورزش و جوانان دارد و به همین منظور در بودجه دولتی و مجلس نیز در سال ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی را برای ورزش در نظر گرفته و ۰.۲۷ از مالیات بر ارزش افزوده نیز برای توسعه و پیشرفت ورزش در نظر گرفته شده که ۲۰ درصد سهم جوانان و مابقی در رشته‌های مختلف ورزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: مسابقات لیگ کشوری می‌تواند جایگزینی مناسب برای مسابقات قهرمانی کشور باشد.

وزیر ورزش و جوانان برای توسعه و تجهیز زیرساخت‌های ورزشی شهرستان نیر نیز قول مساعد داد و گفت: استخر ورزشی شهرستان نیر در صورت تجهیز، امکان واگذاری تجاری و استفاده بهینه ورزشکاران را خواهد داشت.

سجادی در بازید از استادیوم برداران شهید صوابی شهرستان نیر توسعه امکانات ورزشی را برای بالندگی و تعالی ورزش شهرستان لازم و ضروری دانست.

وی تاکید کرد: استخر ورزشی شهرستان نیر در صورت تکمیل و تجهیز به امکانات لازم امکان واگذاری تجاری و استفاده بهینه ورزشکاران را خواهد داشت.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: در صورت تامین ۱۲۰ هکتار از اراضی روستای شیران به شرط بلامعارض بودن، مقدمات ایجاد دهکده المپیک در شهرستان نیر فراهم می شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های ورزشی شهرستان نیر برای تکمیل و قابل استفاده شدن به اعتبارات مکفی نیازمند است و با اعتبارات محدود کار خاصی صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: در اراضی روستای شیران شهرستان نیر امکان ایجاد دهکده المپیک وجود دارد و در صورت تامین ۱۲۰ هکتار از اراضی روستای شیران و به شرط بلامعارض بودن زمین‌های مد نظر، اراضی به وزارت ورزش و جوانان واگذار خواهد شد تا مقدمات ایجاد دهکده المپیک در شهرستان نیر فراهم شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهالی روستای شیران اغلب ورزشکار صنعتگر و پیمانکار پروژه های ساختمانی هستند گفت: امکان استفاده از ظرفیت مردم در احداث زیرساخت‌های ورزشی وجود دارد.

شهرام محمدی، فرماندارشهرستان نیر هم با اشاره به وجود اراضی لازم برای احداث دهکده المپیک، خواستار نظر مساعد وزیر ورزش و جوانان در این خصوص شد.

وی به تشریح ظرفیت های شهرستان نیر پرداخت و گفت: شهرستان نیر دارای ۶ آب معدنی شناخته شده است و اماکن گردشگری و ورزشی نیر عمدتا با اهداف سلامت محور پیگیری و اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار