رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی:

زمین با کاربری آموزشی در اختیار مؤسسان مدارس غیردولتی قرار گیرد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش از مدیران مدارس غیردولتی خواست امکانات و تجهیزات خوب، فضای آموزشی مناسب و همچنین آموزش باکیفیت را در مدارس خود به کار گیرند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
زمین با کاربری آموزشی در اختیار مؤسسان مدارس غیردولتی قرار گیرد

احمد محمودزاده در جلسه بررسی مشکلات مدارس غیردولتی که در سالن فرمانداری بابل برگزار شد گفت: از مصادیق مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، تأسیس و اداره مدارس غیردولتی عام المنفعه است که می تواند به عمومی سازی مدارس غیر دولتی کمک کند.

وی افزود: رویکردهای اشتباهی که در سال های گذشته در حوزه مدارس غیردولتی اتفاق افتاد و نگاه عمومی را نسبت به این بخش حساس کرده بود، اصلاح می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی موفقیت در این عرصه را مستلزم به کارگیری خرد و سرمایه های پایدار دانست و اضافه کرد: برای کسب موفقیت ها باید دانش آموزانی با برجستگی‌های علمی و اخلاقی، اعتقادی تربیت شوند و آموزش و پرورش به تنهایی از این مسئولیت خطیر برنمی‌آید و برای تحقق این هدف نیازمند حضور همه ذینفعان اعم از خانواده، معلم ومؤسسین، خیرین، واقفین است.

محمودزاده با تاکید بر توجه جدی به منزلت معلمان، گفت: معلمی که از حقوق و بیمه مناسبی برخوردار نباشد، نباید از وی انتظار عملکرد خوب در راستای سند تحول بنیادین داشت و مؤسسین مدارس غیردولتی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند؛ در قانون بسترهای لازم برای تقویت و عملیاتی شدن این موضوع وجود دارد که با همکاری مشترک بین دولت و بخش مدارس غیردولتی امکان پذیر خواهد بود.

وی از تخصیص و توزیع نخستین تسهیلات کم بهره در آموزش و پرورش در حوزه مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: طبق تبصره ۱۸ و ۱۶ برای تجهیز و توسعه مدارس فرصت خوبی است که انشاءالله با اولویت هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش و مدارس با رویکرد قرآنی توزیع خواهد شد و امسال هم از روزهای اول تنظیم بودجه، این امر مدنظر قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش از مدیران مدارس غیر دولتی خواست تا امکانات و تجهیزات خوب، فضای آموزشی مناسب و همچنین معلمان با دانش و علمی برای آموزش در مدارس خود به کار گیرند تا برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین، زمینه بروز و ظهور فراهم شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اعلام اینکه زمین با کاربری آموزشی در اختیار موسسان باید قرار گیرد، بیان داشت: در برخی استان ها به دستور استانداران، دستورات لازم ابلاغ شد تا زمین‌هایی با کاربری آموزشی در اختیار موسسین مدارس غیردولتی قرار گیرد و انتظار می‌رود در این استان هم این امر محقق شود.

وی سپس از تنظیم برنامه راهبردی سازمان برای نخستین بار خبر داد و افزود: در این برنامه تعریف رویکردی آموزش، شاخص ها، بحث شهریه و بحث کیفیت بخشی و رویکردهای تربیتی و فرهنگی جهت کسب موفقیت های بیشتر گنجانده شده است.

مردمی سازی آموزش و پرورش برنامه محوری دولت

محمودزاده همچنین در نشست با موسسان و مدیران مدارس غیردولتی شهرستان بابل، مردمی سازی آموزش و پرورش را از برنامه های اصلی دولت برشمرد و اظهار کرد: در اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نیروی انسانی عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.

وی با اشاره به اینکه در سازمان به دنبال همگانی شدن مشارکت و مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش هستیم، تصریح کرد: پیگیری و انجام ماموریت تعلیم و تربیت آینده سازان کشور، به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی آید و نیازمند مشارکت همه ذی نفعان است.

محمودزاده با اشاره به اینکه در راستای مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، به دنبال مدارس غیرانتفاعی عام المنفعه هستیم، گفت: نگاه به نیروی انسانی نگاهی هدفمند و عامل توسعه و بالندگی است و استمرار و تداوم انقلاب اسلامی بر دوش نیروی انسانی متعهد است که بخش اعظم این نیروی انسانی در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه استانداردسازی فضا و امکانات و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است، یادآور شد: برای افزایش توسعه و ارتقای شایستگی معلمان به عنوان عنصر اصلی آموزش و پرورش تلاش می کنیم تا دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی اجرای سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت مدارس غیردولتی به ویژه کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را مهمترین راهبرد سازمان برشمرد و گفت: پیگیری رویکردهای تربیتی و پرورشی در مدارس غیردولتی، جزو اولویت‌های ما قرار دارد.

علی کریمی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: مدارس غیر دولتی شهرستان بابل ۲۶ درصد دانش آموزان را تحت پوشش دارد در حالی که میانگین کشوری، ۱۳ درصد است به همین دلیل باید مشکلات و موانع را از دوش کسانی که در حال کمک به آموزش و پرورش کشور هستند، برداریم.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: باید عقب ماندگی‌ها و صدمات سنگینی که به سبب کرونا به زیر ساخت‌های آموزش و پرورش کشور وارد شده است، جبران کنیم.

وی تصریح کرد: با اصلاح قانون، بخشی از مشکلات مدارس غیردولتی برطرف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار