یک فعال رسانه در گفت‌وگو با پانا:

خبرنگاران در خط مقدم دفاع از زبان و ادبیات فارسی هستند

تهران (پانا) – مهدی جابری یک فعال رسانه بر نقش موثر خبرنگاران در حفاظت از زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد و از دانش‌آموز خبرنگاران خواست که این نقش را با تمرین و مطالعه ایفا کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران در خط مقدم دفاع از زبان و ادبیات فارسی هستند

این فعال حوزه رسانه اظهار کرد: روز شعر و ادب فارسی در تقویم ملی فرصت و بهانه خوبی است که اصالت، زیبایی و قدرتِ تاثیرگذاری زبان و ادبیات فارسی بر فکر و اندیشه انسان‌ها بار دیگر برای همه ما مردم ایران یادآوری شود.

مهدی جابری افزود: نکته‌ای را به همه خبرنگاران نسل جدید یادآوری می کنم و آن، مسئولیت سنگین اهالی رسانه در پاسداشت و حفاظت از زبان فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و نیز زبان فاخر عرصه فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی است.
وی اضافه کرد: خبرنگاران به نوعی در خط مقدم حفاظت از زبان و ادبیات فارسی قرار دارند، چرا که قلم و کاغذ فیزیکی و مجازی در دست آن هاست و محتوای رسانه‌های جمعی را تامین می‌کنند. بنابراین در متن اخبار، مصاحبه‌ها، گزارش‌ها و هر محتوای رسانه‌ای باید حواسشان به واژه‌ها و جمله‌سازی‌ها باشد. چون ما به عنوان خبرنگار در حال گفت‌وگو با مردم هستیم و آنها از ما تاثیر می‌پذیرند.
وی خطاب به دانش آموزان گفت: قطعا دانش‌آموز خبرنگاران عزیز ما در ابتدای مسیر هستند و به مرور به نقطه اوج و کمال می‌رسند. بنابراین باید در طول این مسیر طولانی، قلم و ادبیات خود را با مطالعه و تمرین مستمر تقویت کنند.
جابری ادامه داد: البته از خبرنگاران با هر سن و سالی چه باتجربه و چه دانش‌آموز، انتظار نمی‌رود که به همه ابعاد و اصول زبان و ادبیات فارسی آشنا باشند اما کمترین انتظار این است که به مرور زمان بتوانند خوب، زیبا، دلنشین و تاثیرگذار بنویسند و موفقیت در کسب این هنرها فقط با تمرین، مطالعه و اراده انگیزه امکان‌پذیر خواهد بود.
جابری در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموز خبرنگاران ما امروز در میدان تمرین برای آینده هستند و کسی از آنها انتظار معجزه در نوشتن ندارد. بنابراین طبیعی است که در این سن و سال هنوز قلم روان و تاثیرگذار نداشته باشیم اما حتما بچه‌های خوب ما یکسال بعد و سال‌های بعد بسیار بهتر از امروز خواهند نوشت و سهم خودشان را در انعکاس هرچه بهتر و زیباتر این زبان کهن و اصیل ایفا خواهند کرد.

* دانش‌آموز خبرنگار: محمد‌مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار