رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی اعلام کرد؛

افزودن رشته‌های توپی به برنامه مسابقات ورزش آموزشگاهی

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی از افزودن رشته‌های توپی به برنامه مسابقات ورزش آموزشگاهی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۹۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
افزودن رشته‌های توپی به برنامه مسابقات ورزش آموزشگاهی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین بابوئی اظهار داشت: بلافاصله پس از بازگشایی حضوری مدارس در ۱۴ فروردین امسال برنامه‌ریزی‌های ما آغاز شد؛ در تابستان امسال توانستیم در ۱۰ رشته ورزشی برای دختران و پسران به میزبانی ۵ شهر مسابقه برگزار کنیم.

وی گفت: در سراسر کشور همه استان‌ها مسابقات داخلی خود را انجام دادند و تیم‌های منتخب را به ۵ شهر اعزام کردند؛ در همین چند روز گذشته نزدیک به ۱۰ هزار نفر در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کردند.

بابوئی افزود: نزدیک به سه سال شرایط کرونایی حاکم بود که ورزش را در همه بخش‌ها تحت تاثیر خود قرار داد؛ در طول این مدت ما هیچ مسابقه حضوری برگزار نکردیم؛ به محض اینکه مجوز مسابقات حضوری صادر شد با استقبال بسیار خوب دانش آموزان مواجه شدیم؛ در ادامه برنامه‌های قبلی از ابتدای مهر علاوه بر رشته‌هایی که در آن مسابقات ورزشی دانش‌آموزی برگزار شد؛ رشته‌های توپی را هم به برنامه مسابقات آموزشگاهی اضافه خواهیم کرد؛ مطمئن هستم که دانش‌آموزان از این مسابقات استقبال کرده و در آن حضور حداکثری خواهند داشت.

وی درباره تاثیر مسابقات آموزشگاهی مدارس سراسر کشور گفت: در مرحله نخست این مسابقات نقش ایجاد انگیزه میان دانش آموزان را دارد؛ این مسابقات عامل پیشران است و محرک فعالیت‌های دانش‌آموزی به حساب می‌آید؛ دوم اینکه برگزاری این مسابقات نشاط و شادابی به همراه دارد و می‌تواند هم در سطح جامعه موثر باشد و هم باعث افزایش نشاط فردی شود.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی افزود: فدراسیون دانش‌آموزی تحت مدیریت آموزش و پرورش تیم‌های ملی دانش‌آموزی را به رویداد‌های بین‌المللی اعزام می‌کند. نکته قابل تامل این است بحث استعدادیابی دانش‌آموزان است؛ این مسابقات قدم اول استعدادیابی است؛ بسیاری از مربیان و کارشناسان در قالب کمیته‌های استعدادیابی در این مسابقات حضور دارند و استعداد‌های برتر را در رشته‌های مختلف ورزشی شناسایی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار