بزرگترین اجتماع معنوی شهرستان نایین برگزار شد

پانا(نائین) - پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که بزرگترین اجتماع معنوی نائین به شمار می‌رود، در این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۹۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین اجتماع معنوی شهرستان نایین برگزار شد

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از گلزار شهدای گمنام شهر بافران با قرائت دعای ندبه در شبستان قمربنی هاشم بافران آغاز و پس از گذشت از گلزار شهدای روستای مزرعه امام، محله محمدیه، امامزاده سلطان سید علی علیه السلام و پارک لاله به گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی نایین ختم می شود. در هر مسیر از هر گلزار شهدای گمنام، گروه های مردمی به خیل عاشقان حسینی که در مسیر پیاده روی جاماندگان قدم برمی‌دارند، اضافه و در هر مسیر و توقف در هر گلزار شهدای گمنام، قبور مطهر این شهدا غبار روبی می‌شود.

موکب های حاضر در مسیر، از گلزار شهدای گمنام شهر بافران تا گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی نایین همگی توسط مردم و نیرو های مردمی برپا شده است که در طول مسیر به عاشقان حسینی خدمت رسانی می‌کنند. حال و هوای حاکم بر فضا با پخش مداحی ها، حال و هوای کربلا دارد. هر شخص از ابتدا تا انتهای مسیر حدود ۱۲ کیلومتر مسیر را پیاده روی می‌کند که در نگاه اول سخت و نفس گیر است اما همگی به عشق ارباب و حسرت جاماندن از طریق اصلی، این مسیر را تا انتها قدم برمی‌دارند. این موکب های مردمی در طول مسیر از غرفه های فرهنگی تا غرفه های خطاطی و خوشنویسی، نقاشی و کودکان، دختران حیدری و اهمیت مسئله حجاب، فروش محصولات فرهنگی و عینک واقعیت مجازی سرزمین کربلا به افراد در مسیر خدمت رسانی می‌کنند.

علی داوودی مقدم، مدیر هسته اجرایی پویش مردمی جاماندگان اربعین حسینی نایین در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در نایین، پنجمین سال است که با عنایت آقا اباعبدالله علیه السلام و تماما مردمی و مردم پایه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هر ساله این پیاده روی از گلزار شهدای گمنام شهر بافران آغاز و با گذر از گلزار شهدای گمنام مزرعه امام، محمدیه، امامزاده سلطان سید علی علیه السلام و پارک لاله به گلزار شهدای دانشگاه آزاد اسلامی نایین ختم می‌شود.

داوودی مقدم گفت: هرساله تمام تمهیدات لازم از برنامه ریزی و اطلاع‌رسانی مراسم، مدیریت بهداشتی و جای گیری موکب های مردمی، آماده سازی مسیر و استراحت گاه ها تا تهیه سرویس رفت و برگشت طی جلساتی با هسته اجرایی پویش مردمی و مسئولین شهرستان انجام می‌شود.

وی در پایان، اجرای برنامه امسال را مانند سالهای گذشته به بهترین نحو دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین در پاسخ به سوال علت برگزاری این پیاده روی و حرکت به خبرنگار پانا بیان داشت: این حرکت، یک نماد و شعار به منظور حرکت و پویایی مؤمنین است.

وی با توجه به منویات اسلام و اهل بیت و قرار گیری مردم در گام دوم انقلاب اسلامی، به حرکت با دقت و برنامه ریزی اشاره و عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل اجرای حرکت نمادین پیاده روی، این است که ما با اهداف امام شهیدمان پیمان ببندیم زیرا امام ما در حالی شهید شد که بیماری بی تحرکی و سکون، امت اسلامی را فراگرفته بود.

امام جمعه نایین در پایان از مردم این شهرستان که در حرکت خوب و نمادین پیاده روی جاماندگان اربعین شرکت کردند، تشکر و قدردانی کرد.

محسن فیروزی، فرماندار این شهرستان نیز به خبرنگار پانا گفت: خدا را شاکریم که پیاده روی جاماندگان اربعین در حلقه های وصل خدا بر روی زمین، در گلزار های شهدا طی شد و پایان بخش مراسم، نماز عبادی_سیاسی جمعه به منظور اتحاد بیشتر بین مردم و مسئولان شهرستان بود.

خبرنگار محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار