پیاده‌ روی بزرگ جاماندگان اربعین حسینی

تهران (پانا) - به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در راستای ابراز محبت به اهل بیت عصمت و طهارت و خاندان ایشان به پیاده‌روی عظیمی در تهران پیوستند.

کد مطلب: ۱۳۰۹۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پیاده‌ روی بزرگ جاماندگان اربعین حسینی

جاماندگان از زیارت کربلای معلی، به تاسی از راهیان این طریق، مسیر میدان امام حسین(ع) تا مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را پیمودند. موکب‌های عدیده‌ای در طول این مسیر تقریباً ۱۴ کیلومتری پذیرای عاشقان حسینی بودند.

این مسیر از میدان امام حسین(ع) آغاز می‌شد و با گذر از خیابان هفده شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، خیابان شوش و سپس خیابان فدائیان اسلام، به حرم مطهر حضرت سید الکریم(ع) ختم می‌شد. مسیری که از ساعت ۷ صبح الی اذان ظهر توسط زائرین پیموده شد و لحظه‌ای از جمعیتش کسر نشد.

هدف از این حرکت نمادین و کشوری، نشان دادن شور و حرارت حسینی بود که در دل مسلمانان سراسر ایران زنده است. زیارتی که سال‌هاست مردم با شور و حرارت بسیار در اربعین انجام می‌دهند و هر ساله بر آن افزوده می‌گردد، چیزی جز خواست و اراده‌ی حق تعالی نیست.

موکب‌ها هم با کارهایی از قبیل: پذیرایی از زائرین، اختصاص غرفه‌هایی به کودکان و خردسالان، اجرای برنامه‌هایی مانند سرود و ... و حتی ماساژ دادن افراد خسته، به شرکت‌کنندگان در این پیاده‌روی خدمت‌رسانی کردند.

لازم به ذکر است خدمت‌گزارانی از خبرگزاری پانا نیز در موکبی به نشانی خیابان هفده شهریور، نرسیده به پل آهنگ استقرار داشتند. خادمین با پذیرایی از زائرین به وسیله‌ی چای و برگزاری سرود و برنامه‌های مختلفی، ارادت خود را نسبت به امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان نشان دادند.

*دانش آموز خبرنگار: محمد باقر یادگاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار