مدارس شاهد، پایگاه‌هایی برای فرهنگ جهاد و شهادت است

مشهد(پانا) - مدیر دبیرستان دخترانه شاهد ارض اقدس ناحیه ۳ مشهد گفت مدارس شاهد، پایگاه‌هایی برای فرهنگ جهاد و شهادت است.

کد مطلب: ۱۳۰۹۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مدارس شاهد، پایگاه‌هایی برای فرهنگ جهاد و شهادت است

صفیه شمقدری گفت: مدارس شاهد، پایگاه هایی برای فرهنگ جهاد و شهادت است اما ترویج فرهنگ جهاد و شهادت تنها مختص به مدارس شاهد نیست بلکه دانش آموزان در سراسر کشور می‌بایست به استوره ها و قهرمانان اجتماع به عنوان نماد کمالات و تعالی انسانی و الهی توجه کنند.

وی گفت:افت تحصیلی دانش اموزان یک دغدغه برای همه است و معلمان و کادر اجرایی مدرسه تنها نیمی در جبران افت تحصیل دانش آموزان نقش دارند و ما تنها میتوانیم زمینه مناسبی فراهم کنیم، این خود دانش اموز است که با سعی و تلاش و اراده خود این افت تحصیلی را جبران کند و از زمینه فراهم شده استفاده بهینه را داشته باشد.

مدیر دبیرستان دخترانه شاهد ارض اقدس افزود: کلاس های رفع اشکال موضوعی و طرح همیار معلم که از اهمیت زیادی برخورد دار هست می‌تواند به جبران افت تحصیلی دانش آموزان کمک بسیار کند

شمقدری گفت: ما برای داشتن مدرسه هایی پویا باید حرکتی پیش رونده با همکاری والدین و دانش اموزان و کادر اجرایی مدرسه همراه با افقی واقعی داشته باشیم، افق واقعی ما سند تحول بنیادین است که هدف تعیلم و تربیت واقعی و راه رسیدن به این هدف را مشخص کرده و ساحت های ششگانه را معرفی کرده است.

وی ادامه داد: مدرسه ای خوب بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مدرسه ای ۶ ساحته است، ساحت های شش گانه ، ساحت هایی بسیار مفید در زمینه های گوناگون است که کمک مستقیم و قابل توجهی به رشد همه جانبه دانش آموزان می‌کند.

وی گفت: محیط مدرسه مختص به دانش آموزان است و دانش آموزان می‌بایست برای رشد و پرورش فردی و اجتماعی و به عبارتی اداره جامعه ی کوچک خود جدا از تشکل های دانش آموزی در مدرسه ایفا نقش کنند. مربیان مدرسه به عنوان یک تسهیل گر و رهبر به آنها کمک می‌کنند تا فردی مفید تر برای جامعه پرورش دهند، همچنین با تشویق و ترغیب دانش آموزان به تحقیق و پژوهش در ارتباط با زندگی نامه آنها و شناساندن ویژگی هایی که آنها را به کمالات رسانده میتوان به کمال انسانی و الهی نزدیک شد.

وی همچنین در پایان سخنان خود نیز آرزوی موفقیت برای همه دانش آموزان در سراسر میهن عزیزمان ایران کرد.

دانش آموز خبرنگار: ستاره امانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار