مربی سابق تیم ملی هاکی ایران:

بازیکنان برای تمرین به تهران می روند

عدم وجود زمین یخ در تبریز، اصلی‌ترین مشکل برای ما است

تبریز (پانا)- مربی سابق تیم ملی هاکی ایران و مدیر مجموعه ورزشی سایمان تبریز، با اشاره به مشکلات این مجموعه و ورزشکاران هاکی روی یخ، عدم وجود زمین یخ در تبریز را اصلی‌ترین مشکل دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۹۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بازیکنان برای تمرین به تهران می روند

ارسلان علیجانی منفرد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی اظهار کرد: اصلی ترین رشته فدراسیون اسکیت، هاکی روی یخ است. امروز با افتخار می توانم بگویم که به عنوان تنها نماینده ایران، اولین کارت مربیگری هاکی روی یخ را از طرف فدراسیون ایران دریافت کردم.

وی ادامه داد: تبریز و آذربایجان شرقی پتانسیل این را دارد که به صورت حرفه ای و بدون متکی بودن به هیچ استان دیگری، در رشته هاکی روی یخ پیشرفت داشته باشد.

منفرد افزود: این افتخاری برای ما است که اولین کارت مربیگری در تبریز صادر شده است ، بنابراین این اتفاق نوید بخش این است که ما بتوانیم در آینده، زمین یخی داشته باشیم. ما از لحاظ دانش، اولین کارت مربیگری را داریم و در مورد بازیکنان تیم ملی هاکی روی یخ، هم در بزرگسالان و هم در جوانان از این باشگاه به تیم ملی راه یافته اند که فصل قبل آقای کیهان فر در لیگ علمی روی یخ ترکیه مشغول بودند و قرارداد بسته بودند.

ایجاد زمین یخ هزینه کلانی می خواهد

وی با اشاره به هزینه کلان زمین یخ اظهار کرد: ایجاد زمین، هزینه زیادی می خواهد و در کل دنیا تمام زمین های یخ یه خاطر این که هزینه نگهداری شان زیاد است، خود شهرداری و یا اداره ورزش و جوانانشان احداث می کنند.

وی افزود: طبق پیش بینی های ما، این باشگاه توانایی استفاده هم به صورت یخ و هم به صورت اسکیت را دارد و می توان در ماه‌های گرم سال به زمین اسکیت و در ماه های سرد، به زمین یخ تبدیل شود. در این راستا در حال مکاتبه با شهرداری و دیگر ارگان ها هستیم. لازمه ایجاد زمین یخ، هماهنگی و گام برداشتن مسئولین است.

وی بیان کرد: دانش و نرم افزار و سخت افزار، امروز در تبریز موجود بوده و حتی مکان ما نیز آماده است و با کمک مسئولین می توانیم این پروژه را به مرحله اجرا برسانیم. با این دانش، لازم نیست از شهرهای دیگر مربی بیاوریم، چرا که خودمان آموزش مربی خواهیم داشت. متاسفانه زیرساخت اصلی ترین رشته فدراسیون هاکی، یعنی هاکی روی یخ را نداریم و ورزشکاران ما برای تمرین به تهران می روند.

منفرد اظهار کرد: مکان مجموعه ما آماده بوده و با یک سرمایه ۱۰ الی ۱۵ میلیارد تومانی می توانیم تمهیداتی را داشته باشیم که من و شرکای مجموعه حاضر به سرمایه گذاری دوباره هستیم، ولی مشکل اصلی نگهداری این مجموعه است که باید با کمک مسئولین، در هزینه برق و نگهداری آن مساعدت شود.

منفرد در مورد مجموعه ورزشی سایمان بیان کرد: مکان این باشگاه از سوی بخش خصوصی که شامل من و دو نفر دیگر است، تاسیس و 5000 متر به سرانه ورزش استان افزوده و محل را هم شهرداری در اختیار ما قرار داده است. ساخت این مجموعه سال 91 آغاز و با سرمایه‌گذاری 6 میلیارد تومان در سال 93 افتتاح شد که ابتدا قرار بود کار با 2 میلیارد تومان افتتاح شود اما سرعت تورم از سرعت ما بیشتر بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسئولان شهری و شهرداری حمایت کنند، می‌توانیم زمین هاکی روی یخ را نیز در تبریز افتتاح کنیم، در غیر این صورت حاضریم بعد از پایان مدت دوره مشارکت که 15 سال است، مجموعه را به شهرداری تحویل دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار