فاطمی امین در حاشیه جلسه هیأت دولت خبر داد؛

رشد 5.1 درصدی صنعت در سه ماهه ابتدایی امسال

وزارت صمت به پنجره واحد خدمات الکترونیک متصل شده است

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت ‌از رشد 5.1 درصدی صنعت در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت این ارقام نشان‌دهنده این است که وضعیت تولید در کشور رو به رشد و امیدوار کننده است.

کد مطلب: ۱۳۰۹۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رشد 5.1 درصدی صنعت در سه ماهه ابتدایی امسال

سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به مطالبی که مقام معظم رهبری در خصوص سرمایه در گردش تولید مطرح کردند و رئیس‌جمهوری نیز بر آن تاکید داشتند، در وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد کارگروهی را تشکیل دادیم و از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تشکر می‌کنیم که هماهنگی‌های بسیار خوبی را برای تامین سرمایه در گردش انجام داده‌اند؛ به عنوان مثال امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد بیشتر به این بخش تخصیص داده می‌شود و ۵۰ همت برای نوسازی واحدهای تولیدی تخصیص داده می‌شود و ۵۰ همت هم بانک‌ها می‌آیند اوراق بدهی واحدهای تولیدی در بازار بورس را ضمانت می‌کنند و از طریق بازار بورس انجام می‌شود.

به گفته وزیر صمت بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در سه ماه اول امسال، بخش صنعت 5/1 درصد رشد داشته و همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت 5/8 درصد رشد داشته است؛ این دو عدد نشان‌دهنده این است که وضعیت تولید در کشور رو به رشد و امیدوار کننده است. همچنین اقتصاد ایران در بهار امسال رشد ۳.۸ درصدی تولید ناخالص داخلی را ثبت کرد که این شاخص بدون محاسبه نفت به رشد ۴.۳ درصدی رسید.

وی افزود: بر این اساس تامین مالی این زنجیره که یکی از اولویت‌های ماست که تقویت شد. در بورس کالا هم اوراق برات و گام برای ما بسیار مهم بود و توافق بسیار خوبی بین ما وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در این خصوص انجام شد که ان‌شاالله می‌تواند بخشی از مسائل مربوط به سرمایه در گردش را حل کند.

فاطمی‌امین درباره پیوستن وزارت صمت به پنجره واحد خدمات الکترونیک بیان کرد: امروز این ارتباط برقرار شده برخی از دستگاه‌ها مانند سازمان زمین‌شناسی اصلاً خدمتی ندارد و صرفاً کار مطالعاتی انجام می‌دهد طبیعی است که موضوعیت ندارد آن سازمان به این سامانه متصل شود البته قانون هم یک رقم ۳۰درصد را بیان می‌کند بنابراین ارتباط برقرار است و در حال تکمیل کار هستیم.

وی درباره سفر رئیس‌جمهوری به ازبکستان نیز گفت: آمار تجارت خارجی ایران را همه شما دارید که روند رو به رشد و مثبتی است. هر چقدر ما در مجامع بین‌المللی و پیمان‌های منطقه‌ای بیشتر حاضر شویم، این روند برای ما تسهیل خواهد شد. پیمان شانگهای هم پیمان بسیار معتبری است و کشورهای بسیار مهمی در آن عضو هستند و قطعاً دستاوردهای زیادی برای ما خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار