ویزیت 450 هزار زائر در مراکز درمانی هلال‌احمر در عراق

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ویزیت 450 هزار زائر در مراکز درمانی هلال احمر در کشور عراق، از ارائه 554 هزار و 106 خدمت درمانی در 39 درمانگاه این جمعیت در 4 روز اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ویزیت 450 هزار زائر در مراکز درمانی هلال‌احمر در عراق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند در رابطه با این خبر گفت: از تاریخ هفدهم شهریورماه سال جارى و همزمان با آغاز مراسم پیاده روى ویژه اربعین در کشور عراق، تاکنون بیش از ٥٥٤ هزار مورد خدمت درمانی در مراکز و درمانگاه هاى هلال احمر در سرتاسر نجف، مسیر نجف تا کربلا و کربلاى معلى و دیگر شهرهای زیارتی بهره مند شده‌اند.

دکتر کولیوند عنوان کرد: تاکنون تعداد ٤٠١ هزار و ٨٨٧ مورد ویزیت پزشک عمومى، ١٦ هزار و ٥٢٤ مورد ویزیت پزشک داخلى، ٨ هزار و ٧٠ ویزیت هم به صورت اورژانسى در مراکز درمانی هلال‌احمر انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به ارائه خدمات تخصصى در درمانگاه هاى هلال احمر اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد مذکور، تعداد ٨ هزار و ٦١٢ نفر توسط پزشک متخصص زنان، ٧ هزار و ١٣٤ نفر توسط پزشک متخصص قلب و عروق، ٨ هزار و ١٨٠ نفر توسط پزشک ارتوپد و ٧ هزار و ٣٤٦ نفر هم توسط سایر پزشکان ویزیت شده اند.

دکتر پیرحسین کولیوند اظهار کرد: خدمات درمانی ارائه شده به مراجعین علاوه بر ویزیت رایگان، شامل ١٠١ هزار و ٢١٤ مورد سرم تراپى، ٢٦ هزار و ٣٤ مورد تزریقات، تعداد ٧ هزار و ٢٢٤ مورد پانسمان و بانداژ و ٢ هزار و ٤٣١ مورد گچ و آتل بوده است.

دکتر کولیوند گفت: همچنین ٢ هزار و ٨١٥ نفر از خدمات نوارقلب، ٤ هزار و ٩٧٢ نفر از خدمات تست قندخون، ٢ هزار و ٥٤٣ نفر از خدمات بخیه، یک هزار و ٥٣٠ نفر اکسیژن تراپى استفاده و ٥٦٦ مورد هم از سونداژ استفاده کرده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به گرماى بسیار شدید حاکم بر کشور عراق گفت: تاکنون تعداد ٩٧ هزار و ٢٤٩ نفر با علائم شدید گرمازدگى به درمانگاه هاى هلال احمر مراجعه و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده اند.

یادآور مى شود درمانگاه هاى هلال احمر خدمات دارویى و درمانى خود را در ٣ سطح مختلف به زائران ارائه مى کند و این سطوح بر اساس میزان بهره گیرى از خدمات درمان، دارو و بسترى تعیین مى شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار