دیدار مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با امام جمعه شهرستان اصلاندوز

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با امام جمعه شهرستان اصلاندوز دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با امام جمعه شهرستان اصلاندوز

در این دیدار حجت الاسلام محمد جعفرزاده، امام جمعه شهرستان اصلاندوز، ضمن تبیین جایگاه آموزش و پرورش به عنوان نهادی بنیادین در تربیت نسل آینده ، ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه ی رشد و شکوفایی روز افزون این مجموعه فراهم شود و ان شاءالله شاهد نسلی پویا و موفق در تمام زمینه ها باشیم.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی و تجهیزات در سطح شهرستان اصلاندوز با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی از مدیر کل خواست نسبت به احداث مدارس در راستای کاهش کمبود فضای آموزشی در شهر و روستاها اقدام جدی نماید.

کلام اله صفری ،مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار توصیه ها و رهنمودهای ائمه ی جمعه استان در پیشبرد مباحث مختلف در راس مباحث فرهنگی-تربیتی آموزش و پرورش را ظرفیت خوبی دانست و گفت: امکانات و تجهیزات لازم برای شهرستان اصلاندوز به لحاظ محرومیت و مرزی بودن در نظر گرفته شده است که بزودی به مدارس اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل همچنین در جلسه شورای معاونین مدیریت آموزش و پرورش شهرستانهای اصلاندوز و پارس آباد که با حضور جهانگیرزاده، نماینده مردم مغان در مجلس شورای اسلامی در آموزش وپرورش اصلاندوز ترتیب یافته بود، ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه مدیریت منطقه اظهار کرد:آموزش و پرورش قابل قیاس با سایر دستگاه ها نیست و افرادی که به این حوزه قدم می گذارند متخصص این حوزه هستند.

صفری با اشاره به ۳ طرح مینی بوس،شبانه روزی و روستا مرکزی برای حذف کلاس‌های مختلط و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم افزود: اعتقاد ما بر این است اگر می خواهیم جامعه متمدن،آباد و پیشرفت داشته باشیم، جامعه از تورم و گرانی نجات یابد، کارخانه ها رونق بگیرد ،آسیب های اجتماعی کاهش یابد و عزت و کرامت حفظ شود باید به دستگاه مادر یعنی آموزش و پرورش توجه ویژه ای شود و نگرش به آموزش و پرورش تغییر یابد.

این مقام مسئول از تشکیل قرارگاه جهاد عدالت تربیتی و نصیب آموزشی خبر داد و گفت: تعداد ۷۰ منطقه در سطح استان شناسایی شده است که اصلاندوز بخاطر محرومیت و مرزی بودن جزو این مناطق ها خواهد بود و در این راستا تجهیزات و امکانات لازم برای این مناطق در نظر گرفته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اولین کار خود را ساماندهی مدیران انقلابی،جهادی و ارزشی عنوان کرد و گفت:طی موافقت نامه با مدیران مدارس که انجام می دهیم برای ارتقای برنامه ها و کیفیت آموزشی تلاش خواهیم کرد.

صفری با اشاره به روحیه جهادی مدیران و معلمان مدارس اظهار کرد: نشاط و شادابی فقط رنگ آمیزی مدارس نیست شادابی یعنی مدیر لایق و مدیری که باعث شادی و پرورش استعدادهای دانش آموزان و رضایتمندی اولیا می شود را شامل می شود.

صفری با اشاره به پروژه های ورزشی و آموزشی در سطح استان گفت: با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای اجرای ۳۵ چمن مصنوعی،۲۹ پروژه ،۱۳۸ کلاس ،۱۰ نمازخانه و ۶ سالن ورزشی اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان هزینه شده است‌.

وی بیان کرد: تا مهرماه امسال به فضای ورزشی استان ۳۴ هزار متر مربع اضافه خواهدشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین از ثبت نام ۹۸ درصدی دانش آموزان و کتب درسی در مدارس استان خبر داد و گفت: مرحله اول بازگشایی مدارس ۱۵ شهریور انجام شد و ۲۳ شهریور نیز مانور سرویس مدارس نیز برگزار می شود.

صفری در پایان از برگزاری نشست تخصصی با شورای معاونین شمال استان خبر داد و گفت:یکی از برکات سفر به شهرستان اصلاندوز نشست با مدیران و معاونان ادارات شهرستان های شمال استان است که در روزهای آینده در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد برگزار خواهدشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار