مدیر فنی شبکه شاد اعلام کرد؛

امکان جستجوی دانش‌آموزان در شاد از مهرماه

تهران (پانا) - مدیر فنی شبکه شاد از توسعه امکانات جستجوی دانش‌آموزان درشبکه شاد از مهرماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
امکان جستجوی دانش‌آموزان در شاد از مهرماه

به گزارش ایرنا، علی کاظم زاده درباره ایجاد قابلیت جستجو در شادبین اظهار کرد: تفاوت جستجو در شبکه‌های اجتماعی برای کودک و نوجوان با بزرگسالان متفاوت است و این تفاوت منجر به سیاستگذاری در طراحی یک موتور جستجو متناسب با قشر کودک و نوجوان می‌شود.

وی افزود: بزرگسالان به دنبال یک منبع معتبر در راستای پرسش خود با سواد رسانه‌ای و قدرت تجزیه و تحلیل بیشتر هستند اما کودک و نوجوان به دنبال کشف مطالب بیشتر است که در این صورت در بسیاری از موارد برای بدست آوردن اطلاعات مناسب به حاشیه می‌رود، به طور مثال دانش‌آموز عبارت کوتاهی را جستجو می کند اما در نهایت به دنبال موارد بسیار دیگری هم می‌رود بنابراین این بحث حاشیه باید مورد توجه قرار گیرد تا مطالب به نحوی موجب گمراهی دانش‌آموزان نشود.

مدیر فنی شبکه شاد ادامه داد: این بحث حاشیه‌ای باید مورد توجه باشد طراحی موتورهای جستجو کودک در جهان به گونه‌ای رقم می‌خورد که دانش‌آموز را مستقیم به سمت مطلب پیش بینی شده می برد، این موضوع مستلزم یک لیست سفید و سیاه است که موتور جستجو باید برای نمایش نتایج از آنها استفاده کند یا اینکه با پالایش کلمات، جستجو متناسب با آن کلمات را به نحوی نمایش دهد که دانش آموز گمراه نشود.

محتوای شادبین براساس ساحت‌های سند تحول

کاظم زاده خاطرنشان کرد: محتوای شادبین براساس سند تحول بنیادین و شش ساحت تربیتی پیش‌بینی شده است، این ساحت‌ها هم براساس اهداف کلان برنامه‌ریزی شده و در نهایت محتوا بر این اساس انتخاب، دسته‌بندی و پالایش می‌شود.

مدیر عامل شبکه شاد خاطرنشان کرد: یک سری سرویس‌ها به شادبین افزوده شده که به افزایش اطلاعات دانش آموز کمک می‌کند، در راستا امکان شناسایی خدمات برای دانش‌آموزان وجود دارد تا مهم ترین رویدادها و خبرهای روز را در قالب سرویس ویدئو به نشان داده دهد.

کاظم زاده افزود: این سرویس شادبین به دانش‌آموز این امکان را می‌دهد که در دسته بندی‌های مختلف مطالب مورد نظر خود را مشاهده کند، همچنین این امکان متناسب با اتفاقات روز تغییر می کند.

وی ادامه داد: بنرهای مناسبتی در شادبین اضافه شده و دانش‌آموز با کلیک روی آنها می تواند اطلاعات مربوطه را به دست آورد، بطور مثال در هفته اول شهریور، اطلاعات مربوط به هفته دولت به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

مدیر عامل فنی شبکه شاد اظهار کرد: ممکن است دانش‌آموز بخواهد درباره همه چیز اطلاعات کسب کند، بنابراین کمک می کنیم این کشف را بهتر انجام دهد. دان‌ آموز ممکن است با ورود به شادبین فقط به دنبال اطلاع از یک موضوع باشد اما با پیشنهادات شادبین می تواند دریایی از اطلاعات را داشته باشد.

استفاده یازده و نیم میلیون دانش‌آموز از شادبین

وی اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی شادبین از مهر ۱۴۰۰ تا تیر۱۴۰۱، یازده میلیون و ۷۶۱ هزار و ۱۲۰ نفر از شادبین استفاده کرده اند که این روند رشد و تکامل شادبین مورد توجه بوده است.

مدیر فنی شبکه شاد یادآورشد: حدود ۳۲ درصد این جمعیت کاربران وفادار هستند و این نشان می‌دهد که شادبین برای آنها مرجع است و توانسته به منبع اطلاعات بدل شود.

کاظم زاده افزود: همچنین در بهمن و اسفند ۱۴۰۰، حدود ۴۴ میلیون جستجو در شادبین انجام شده که این آمار با وجود بازگشایی مدارس در اردیبهشت به ۴۲ میلیون و همین آمار در مرداد ماه ۲۵ میلیون رسیده است که این نشان می‌دهد دانش آموزان از شادبین استفاده می کنند و استفاده از شادبین تعطیل نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار