‌در گفت‌وگو با پانا:

اصلانیان: قهرمان نکردن این پرسپولیس کار سختی است

کی‌روش را پای پرواز به قطر آوردید تا چکار کند؟/ ما تا خرخره مسلح هستیم

تهران (پانا) - مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است، این تیم با داشتن بازیکنان خلاق و تاثیرگذار به‌راحتی باید قهرمان لیگ شود.

کد مطلب: ۱۳۰۷۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اصلانیان: قهرمان نکردن این پرسپولیس کار سختی است

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس اظهار داشت: «تیمی که 10 بازیکن جدید می‌خرد و کادرش اکثراً تغییر می‌کنند، نیاز به زمان دارد تا تفکرات جدید شکل بگیرد و تیم راهش را پیدا کند. مسیر پرسپولیس دقیقاً این‌طور بود و در بازی اول و دوم آن‌طور که باید تیم نتوانست خلق موقعیت کند. بازیکنان هم چون در فضای جدیدی بازی می‌کنند، نیاز به‌وقت بیشتری برای وفاق تاکتیکی و روحی روانی دارند. لیگ ما هم طوری پیش می‌رود که همه مدعیان امتیاز از دست دادند و این به نفع پرسپولیس است.»

وی افزود: «پرسپولیس در هفته‌های اول به‌جز خط دروازه با مشکلاتی مواجه بود که رفته‌رفته برطرف می‌شود. مثلاً بچه‌ها در خط هافبک خیلی با ترس‌ولرز پاس می‌دادند و نگران لو رفتن توپ بودند. این استرس باعث شده بود تا بیشتر پاس‌های مرده و بدون هدف به هم بدهند. اما آلان می‌بینیم که تیم در هر نقطه از زمین سعی می‌کند، مثلث یا مربع‌های کوچک تشکیل دهد و کارهای تاکتیکی خوب می‌بینیم. شک نکنید این تیم شکل بگیرد، تیمی حریفش نیست. اما باید برای رسیدن به نقطه آرمانی تلاش و تمرین زیادی انجام دهند.»

مهاجم اسبق پرسپولیس تصریح کرد: «لوکادیا نشان داد که باوجود عدم آمادگی بدنی، چقدر حرفه‌ای به توپ ضربه می‌زند. او کلاس‌بالای خودش را به رخ کشید. البته باید به لوکا فرصت داد تا بتواند شایستگی‌هایش را نشان دهد. من شنیدم برای دو مهاجم هزینه زیادی شده است. با این بازیکنانی که مدیریت برای کادر فنی گرفته است، یحیی و دستیارانش دیگر هیچ بهانه‌ای ندارند. واقعاً قهرمان نکردن این تیم سخت است. اگر این اتفاق نیفتد، واقعاً پول بیت‌المال حیف‌ومیل می‌شود. البته این مختص پرسپولیس نیست و تیم‌های سپاهان، استقلال و گل گهر و فولاد و مس رفسنجان هم هزینه زیادی کرده‌اند. امیدوارم درنهایت پرسپولیس بتواند یک قهرمانی دیگر را برای ما بیاورد تا شاد شویم. واقعاً این تیم شایستگی قهرمانی را دارد.»

امیرحسین اصلانیان گفت: «کیفیت بازی‌هایی که تیم‌ها انجام می‌دهند، از آلان مشخص است کدام تیم‌ها مدعی هستند. به نظرم سپاهان و پرسپولیس و شاید هم استقلال مدعی باشند. فولاد تیم خیلی خوبی دارد اما با این شکل بازی بعید می‌دانم بتواند عرض‌اندام کند. پرسپولیس اما دراین‌بین ابزار خیلی خوبی برای قهرمانی دارد. باید کادر فنی بیشتر کار کند تا تیم بهتر و زودتر شکل بگیرد و امتیازهای اول فصل را جمع‌آوری کند. ما در بازی‌های قبلی پاس در عمق خیلی سخت می‌دادیم، اما در بازی با هوادار هم‌بازی روانی انجام دادیم و هم توانستیم چندین بار پاس در عمق بدهیم. هافبک‌هایی داریم که هیچ تیمی در لیگ آن‌ها را ندارد. باید از خلاقیت‌های فردی آن‌ها هم استفاده کنیم.»

وی خاطرنشان کرد: «لقب‌سازی برای هر تیمی مضر است. پرسپولیس بازیکنان خیلی خوبی دارد و درواقع برای قهرمان شدن تا خرخره مسلح هستیم. باید کادر فنی از این سلاح استفاده بهینه بکند. داشتن بازیکنان ستاره زیاد شمشیر دولبه است و هنر می‌خواهد. ما مهاجمان خیلی خوبی داریم که می‌توانند کار هافبک‌ها را آسان کنند. این تیم درست است بازیکن خیلی زیاد دارد اما با این القاب تحت‌فشار قرار می‌گیرد. زمان بگوویچ هم پرسپولیس خیلی ستاره داشت و هرکس تیم را می‌دید، می‌گفت با اختلاف اول می‌شود. اما چون بگوویچ توان مدیریت آن‌همه بازیکن را نداشت، چنددستگی به وجود آمد و در رختکن بین بازیکنان مشکلاتی ایجاد شد.»

مهاجم اسبق پرسپولیس ادامه داد: «اما یحیی باسابقه‌ای که در پرسپولیس، تیم ملی و حضور در جام جهانی دارد و در آن تیم بگوویچ هم بود، باتجربه است. می‌داند چکار بکند. ضمن اینکه این بازیکنان پرسپولیس سربه زیر هستند و به‌پای آن بازیکنان یاغی نمی‌رسند. امیدوارم امسال که پول‌داریم و مثل سالهای قبل مشکل مالی نداریم، بتوانیم قهرمان شویم.یحیی زمانی هم که بازی می‌کرد، محجوب و بازیکن متینی بود.»

امیرحسین اصلانیان در خصوص شایعه حضور کی روش روی نیمکت تیم ملی گفت: «همان موقع که کی روش با برانکو هم اختلاف داشت، گفتم که از لحاظ فنی مربی خیلی بزرگی است. ما نباید سیاه‌وسفید نگاه کنیم. اما آلان که تیم ملی پای پرواز به قطر است، کی‌روش را آورده‌اند تا دقیقاً چکار کند؟ او 4 جام جهانی رفته و بیاید، آخرین جام جهانی‌اش خواهد بود و به همراه بورا میلیوتینوویچ رکورددار می‌شود. در تیم ملی هم‌ بازیکنان کودتا کردند تا کی‌روش بیاید. بازیکنانی که مدیون کی‌روش هستند، اگر یک درصد او جای اسکوچیچ بیاید، شک نکنید هزار برابر برای او از جان‌مایه می‌گذارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار