معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران:

سند پیشرفت و تحول الگوی معاونت ابتدایی در سال تحصیلی پیش‌رو خواهد بود

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، با تشریح و تبیین برنامه‌های پیش روی این معاونت در سال تحصیلی از تدوین و اجرایی‌شدن سند پیشرفت و تحول به‌عنوان چشم‌انداز و الگوی برنامه‌ای آموزش ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سند پیشرفت و تحول الگوی معاونت ابتدایی در سال تحصیلی پیش‌رو خواهد بود

معصومه معصومیان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، با حضور در نشست شورای معاونین اداره آموزش و پرورش منطقه 9، با بیان اینکه سند پیشرفت و تحول آموزش ابتدایی پس از آسیب‌شناسی و احصاء چالش‌ها در آموزش ابتدایی تدوین شده است که کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی مهمترین چالش پیش روی این معاونت است، گفت: متاسفانه شهر تهران در بعد فضای آموزشی جزء شهرهای کم برخوردار در این حوزه است که ایجاد و افزایش مدارس دو نوبته در آینده ای نزدیک از پیامدهای کمبود فضاهای آموزشی است، بنابراین همکاری خیرین مدرسه ساز بیش از پیش احساس می شود.

معصومیان پیرامون سند پیشرفت و تحول اظهار کرد: این سند با هدف پیشبرد ساحت های شش گانه تربیتی و برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در راستای سیاست های تکریمی دولت و سند توسعه و تحول دولت و در چهار بسته طراحی و تدوین شده است.

وی از عدالت تربیتی و آموزشی بعنوان اولین و مهمترین بسته تحولی آموزش ابتدایی شهر تهران نام برد که دربرگیرنده توجه به مدارس لازم التوجه، تعلیم و تربیت اتباع، جذب و نگهداشت کودکان کار و همچنین تلفیق و آموزش فراگیر است که طرح اتوبوس مدرسه، آموزش به دانش آموزان و کودکان کار و اختصاص یارانه کار به کودکان محروم از جمله محتواهای عدالت تربیتی و آموزشی است که در راستای سیاست های تکریمی دولت انجام خواهد شد.

معصومیان، والدگرایی و تحکیم بنیاد خانواده، مدرسه پژوهی و توجه به پیش دبستانی ها را سه بسته تحولی دیگر نام برد که در این سند ترسیم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی به شروع سال تحصیلی جدید و برگزاری مانور بازگشائی مدارس در 15 شهریور ضمن تشکر از زحمات و تلاش های مدیریت، معاونان، کارکنان و مدیران مدارس منطقه 9 در پروژه مهر با اشاره به تعطیلی آموزش حضوری منسجم و منظم در دو سال گذشته ناشی از ویروس کرونا گفت: پژوهش‌ها و مطالعات داخلی و حتی بین‌المللی نشان داده است که آموزش حضوری به مراتب مفیدتر از آموزش مجازی است و آموزش مجازی به هیچ وجه نمی تواند بعنوان جایگزین آموزش حضوری تعریف شود و یکی از مهمترین چالش‌های دوران کرونا افت یادگیری دانش‌آموزان بوده است و دانش آموزان در دو سال گذشته با یک خلاء بزرگ در یاددهی و یادگیری مواجه شدند.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران گفت: دانش آموزان از خانه‌نشینی به ستوه آمده‌اند و تاثیرات منفی روحی و اجتماعی که حاصل دوری از مدرسه است موجبات افسردگی و گوشه‌نشینی بسیاری از کودکان و نوجوانان را فراهم کرده است.

معصومیان افزود: در سال تحصیلی جدید با سه دسته دانش آموزان پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی مواجه هستیم که تاکنون آموزش حضوری و در فضای مدرسه بودن را تجربه نکرده اند و این امر حساسیت نسبت به دوره اول ابتدایی را بیشتر می کند و در همین راستا و بر لزوم توجه بیش از پیش به این دوره تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار