رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری:

حرکت از فضای آموزشی به سمت تعلیم و تربیت مهمترین اصل سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها است

فرمانده سپاه کربلا مازندران: سند اسلامی حرکت دانشگاه‌ها به سمت تمدن نوین اسلامی است

ساری (پانا)- رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بیان کرد حرکت از فضای آموزشی به سمت تعلیم و تربیت مهم‌ترین اصل سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها است.

کد مطلب: ۱۳۰۷۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
حرکت از فضای آموزشی به سمت تعلیم و تربیت مهمترین اصل سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها است

اسدالله تیموری در نخستین نشست همفکری و هم افزایی در جهت اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها که با حضور فرمانده سپاه کربلا و مسئولین تشکل ها و کانون های بسیج اساتید و دانشجویی مرکز آموزشی برگزار شد، افزود : عملکرد دانشگاه ها پس از ۸۰ سال از ورودشان به ایران همچنان جزیره ای است و اسلامی شدن دانشگاه به عنوان سندی تحولی می تواند دانشگاه را از زندگی جزیره ای علمی خارج و آن را به نهادی مسوولیت پذیر در قبال جامعه تبدیل کند.

وی اضافه کرد: سند اسلامی شدن دانشگاه ها که یک سند بالادستی و با تدوین همه جانبه اگر چه متاسفانه در اجرا طی یک دهه اخیر با فراز و فرودهای زیادی مواجه بوده ، ولی هیچ بهانه ای را برای دانشگاه ها در قبال جامعه باقی نمی گذارد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی ساری مهم ترین ضعف در اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها را مربوط به خود دانشگاه ها و آموزش آنها دانست و اظها کرد: حرکت از فضای آموزشی
به سمت تعلیم و تربیت به عنوان مهم ترین اصل سند اسلامی شدن دانشگاه ها است که مناسفانه هنوز در این مسیر بستر سازی لازم در خود محیط دانشگاه ها انجام نشده است.

تیموری با بیان این که دانشگاه ها طی ٨٠ سال حضور خود در کشور فقط به تولید علم در پشت دیوارهای خودشان پرداختند و به جزیره ای از علم تبدیل شده اند و نسبت به جامعه دغدغه ندارد ، گفت: امروز دانشگاه باید نسبت به جامعه مسوولیت پذیر باشد و تولیداتش به کار حل مشکلات جامعه بیاید.

وی در پایان یک ضعف دیگر در اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها را حرکت نکردن تحقیقات و پژوهش های دانشگاه ها به سمت مساله محوری برشمرد و خواستار همراهی بسیج و اساتید برای ورود جدی به اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران: سند اسلامی حرکت دانشگاه ها به سمت تمدن نوین اسلامی است

سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا استان مازندران در جهت اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، افزود: هدف این سند داشتن افراد تراز انقلاب برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است که به همین دلیل همه دانشگاه‌ها باید در دولت سیزدهم مبتنی بر این موضوع باشد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه دولت در نظر دارد این سند را در دانشگاه با همه ابعاد پژوهشی آموزشی مدیریتی و فعالیت‌های فرهنگی تربیتی اجرا کند، گفت: دلیل برگزاری این نشست، هم افزایی و همفکری متقابل در دانشگاه‌ها است تا بتوانیم این سند کاربردی را در طول سال ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ به اجرا برسانیم.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران: دانشگاه محل تربیت مدیران و کارگزاران هر جامعه است

امیر سادات کرمی مسئول بسیج دانشجویی مازندران در این نشست اظهار کرد: این نشست با هدف اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تشکیل شده است.

کرمی با بیان اینکه دانشگاه محل تربیت مدیران و کارگزاران هر جامعه محسوب می‌شود، افزود: نظر داریم در سال‌های پیش رو بخشی از این سند و در انتهای دوره چهارساله دولت قسمت قابل توجهی از سند را محقق کنیم.

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران: نقش اولیه دانشگاه‌ها در هویت بخشیدن به نظام اسلامی است

محمد رحیمیان مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران هم بیان کرد: تقریبا دو دهه از بازنگری طرح اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌گذرد و چون دانشگاه‌ها نقش اولیه را در هویت بخشیدن به نظام اسلامی دارند، نقش این مراکز دارای اهمیت است.

او اظهار کرد: این نشست به دنبال حل چالش‌های پیش رو برای تحقق یافتن این سند است.

رحیمیان بیان کرد: این جلسه اولین نشست هم افزایی و همفکری بوده است و با استمرار و پیگیری این نشست و تشکیل اتاق‌های اندیشه ور در دانشگاه‌ها به‌زودی شاهد تحقق آن در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از دانشجویان تصور می‌کنند تحقق اسلامی شدن دانشگاه‌ها باعث ایجاد محدودیت برای دانشجویان می‌شود، عنوان کرد: یکی از دلایل این عدم شناخت کم کاری ما مسئولین در شناساندن این سند به دانشجویان می‌باشد و باید به عنوان یک گفتمان فرهنگی در دانشگاه‌ها برگزار شود تا برداشت‌های ناصحیح به وجود نیاید.

مسئولین دفاتر مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران در پایان اضافه کرد: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها ۴ حوزه را بررسی می‌کند که شامل تعلیم و تربیت، آموزش و پژوهش و مدیریت است که یک دانشگاه شایسته در نظام اسلامی باید این شاخصه‌ها را داشته باشد و با توجه به نقش دانشگاه در جامعه اگر این سند محقق شود ثمرات آن برای عموم مردم است.

دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار