رحیم یوسفی: سروش بازیکن خوبی است اما روی دست پروین هافبک نمی‌آید

‌لوکادیا و دیاباته را آوردید مهدی عبدی را نابود نکنید/ امیدوارم با این مهاجم جوان بیشتر صحبت کنند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس به خبرورزشی گفت عبدی جوانی است که در پرسپولیس نام خودش را بر سر زبان‌ها انداخت و با پیراهن قرمز مطرح شد. شاید هم او این روزها خوب تمرین نمی‌کند یا دل و دماغی ندارد که باید دلیلش را پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رحیم یوسفی: سروش بازیکن خوبی است اما روی دست پروین هافبک نمی‌آید

پس از کش و قوس‌های فراوان، شیخ دیاباته مهاجم سابق استقلال به پرسپولیس پیوست. رحیم یوسفی هافبک اسبق پرسپولیس در این رابطه می‌گوید: شاید یک زمانی حساسیت‌هایی در مورد اینکه یک بازیکن از استقلال به پرسپولیس برود یا عکس آن اتفاق بیفتد وجود داشت اما الان دیگر مثل سابق نیست. شما دیدید در همین یکی دو سال اخیر آرمان رمضانی یا محمد نادری از پرسپولیس به استقلال رفتند اما مشکلی به وجود نیامد.

او ادامه می‌دهد: یک زمانی پرسپولیسی شدن شاهرخ بیانی یا احمدرضا عابدزاده و استقلالی شدن مهدی هاشمی‌نسب سروصدایی به همراه داشت اما الان به دلیل آن که بازیکنانی با آن توانایی پیدا نمی‌شوند حساسیت‌ها کم شده است. شیخ دیاباته هم درحالی به پرسپولیس پیوست که استقلال کلی مهاجم دارد و نیازی به او نداشت. استقلال حتی می‌خواست ارسلان مطهری را هم رد کند اما نشد و به همین خاطر بعید می‌دانم پرسپولیسی شدن شیخ دیاباته خیلی حساسیتی به وجود بیاورد.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اینکه آیا شیخ دیاباته می‌تواند به تیم جدیدش کمک کند یا نه، عنوان می‌کند: هنوز قضاوت زود است. شیخ دیاباته مهاجم ۳۴ ساله ای است و شاید آن تحرک لازم را نداشته باشد اما امیدوارم هنوز شم گلزنی خودش را حفظ کرده باشد. به هرحال او چند سال پیش آقای گل ایران شده است و انشالله بتواند در پرسپولیس هم راه دروازه حریفان را خوب بشناسد.

رحیم یوسفی با اشاره به اینکه مهدی عبدی نباید زیر سایه خارجی‌ها محو شود، تصریح می‌کند: پرسپولیس بر اساس نیاز تیم و خواست یحیی گل محمدی دو مهاجم به اسامی‌شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا را خرید. ایرادی هم ندارد اما امیدوارم استعداد مهدی عبدی نابود نشود. عبدی جوانی است که در پرسپولیس نام خودش را بر سر زبان‌ها انداخت و با پیراهن قرمز مطرح شد. شاید هم او این روزها خوب تمرین نمی‌کند یا دل و دماغی ندارد که باید دلیلش را پیدا کرد. از اواخر فصل گذشته مدام شنیده می‌شد پرسپولیس مهاجم ندارد و باید خط حمله این تیم تقویت شود. این حرف‌ها و مصاحبه‌ها خواه ناخواه روی جوانی مثل مهدی عبدی تأثیر منفی می‌گذارد. امیدوارم کادرفنی پرسپولیس به ویژه کریم باقری بیشتر با این جوان صحبت کرده و در کنار مهاجمان خارجی از مهدی عبدی هم حمایت شود.

سروش بازیکن خوبی است اما روی دست پروین هافبک نمی آید/ حالا که لوکادیا و دیاباته را آوردید مهدی عبدی را نابود نکنید

هافبک اسبق پرسپولیس درباره عملکرد خط میانی این تیم در فصل جاری نیز خاطرنشان می‌کند: ما درحال حاضر هافبک‌های خوبی داریم. میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا، مهدی ترابی، سعید صادقی، سروش رفیعی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و حتی وحید امیری مصدوم را دارد اما این خط باز هم می‌تواند موفق تر ظاهر شود. این بازیکنان همگی از تجربه خوبی برخوردارند و پتانسیل بالایی دارند.

از رحیم یوسفی می‌پرسیم که سروش رفیعی را با شماره ۷ علی پروین چگونه دیده، پاسخ می‌دهد: سروش رفیعی بازیکن خوبی است اما روی دست علی آقا پروین دیگر فوتبالیست و هافبک نمی‌آید. آقای علی پروین بی نظیر بود. حالا شاید بگویند چون مربی ات بوده این حرف را می‌زنی اما مهم نیست چون واقعا او بازیکن بی نظیری بوده است. در ایران همه علی آقا را قبول دارند. واقعا هافبکی بوده که در زمان خودش ستاره تیم ملی و پرسپولیس بوده است. حتی زمانی که به من رسید، من با خود علی آقا هم بازی کردم. یک قانون سنی گذاشته بودند، در همان قانون سنی نیز ایشان آقای گل شد. این قانون اصلا برای خود علی آقا آمده بود بیرون ولی باز آقای گل شد. علی آقا پروین را اصلا نمی‌توان با هیچ بازیکنی مقایسه کرد.

سروش بازیکن خوبی است اما روی دست پروین هافبک نمی آید/ حالا که لوکادیا و دیاباته را آوردید مهدی عبدی را نابود نکنید

از رحیم یوسفی سئوال می‌کنیم چرا معمولا انتقاد می‌کند که می‌گوید: من و پیشکسوتان که دشمن پرسپولیس نیستیم بلکه معتقدم پرسپولیس با توان و پتاسیلی که در اختیار دارد باید یک سرو گردن از بقیه تیم‌ها بالاتر باشد اما فصل گذشته خیلی مفت قهرمانی را به استقلال واگذار کردیم. سال گذشته در فصل نقل و انتقالات بد عمل کردیم و خریدهای ما نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. امسال اما به نظر می‌رسد خریدهای بهتری انجام داده باشیم و امیدوارم این خریدها منجر به قهرمانی پرسپولیس شود.

او در پایان بازی پرسپولیس و تیم هوادار را این چنین پیش بینی می‌کند: این بازی را می‌بریم یعنی باید ببریم. تیمی مثل پرسپولیس باید در همان نیمه اول مقابل تیم‌هایی مثل هوادار به برتری برسد و دغدغه ای از این بابت نداشته باشد. انشالله با اختلاف دو یا سه گل این بازی را می‌بریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار