مدیر عامل سازمان اموال تملیکی مطرح کرد:

وجود ۱۵۰ هزار ماینر در انبار سازمان اموال تملیکی

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از وجود ۱۵۰ هزار ماینر ضبط شده در سازمان اموال تملیکی خبر داد و افزود تعدادی از این ماینرها رای برایت دارند اما با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی هنوز به مالکانشان تحویل نشده است.

کد مطلب: ۱۳۰۶۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
وجود ۱۵۰ هزار ماینر در انبار سازمان اموال تملیکی

عبدالمجید اجتهادی در یک نشست خبری عنوان کرد: سازمان توانیر هفته گذشته توانست مصوبه‌ای را از هیات وزیران اخذ کند که امکان استخراج رمز ارز را برای افرادی که ماینرها را به صورت قانونی وارد کرده‌اند فراهم می‌شود.بنابراین مکاتباتی انجام شده و این امیدواری وجود دارد که از ابتدای مهرماه تحویل ماینرها آغاز شود.
مدیر عامل سازمان اموال تملیکی درباره حراج‌ها و مزایده‌های الکترونیکی نیز خاطر نشان کرد: مشکلاتی برای برگزاری حراج مزایده‌های الکترونیکی وجود داشت اما در مرداد ۱۴۰۱ رکورد مزایده‌های الکترونیک شکسته شده و این امیدواری وجود دارد که هم در بحث شفافیت و هم حذف رانت موثر باشد.ماهانه حراج الکترونیکی برگزار و مزایده‌های ماهیانه و فوق‌العاده انجام می‌شود.
وی درباره خودروهای انباشته در سازمان اموال تملیکی نیز عنوان کرد: دو دسته خودرو در سازمان اموال تملیکی وجود دارد دسته‌ای در مزایده‌های الکترونیکی به فروش می‌رسد که تعداد آنها با لازم‌الاجرا شدن قانون مبارزه با قاچاق کالا تعدیل می‌شود.
اجتهادی تصریح کرد: در مورد خودروهای خارجی نیز که یا به صورت قاچاق وارد شده یا مشمول قوانین متروکه شده است دو دسته خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی یا کمتر از آن وجود دارد که مشکلی برای خودروهای کمتر از ۲۵۰۰ سی سی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با اشاره به بازدید رئیس جمهور در مهرماه سال گذشته از انبار اموال تملیکی، اظهار کرد: در این بازدید رییس جمهور سه دستور درمورد اموال تملیکی صادر کرد. نخست اصلاح ساختار سازمان بود که اینکار با همکاری سازمان استخدامی انجام شد. در این راستا در گمرک شهید رجایی اداره اموال تملیکی تشکیل شد.

اجتهادی با بیان اینکه ۲۲۰ تن کالا که برخی برای ۲۰ سال گذشته بوده و فاسد شده بودند در گمرک شهید رجایی بود که حدود ۳۵۰ کانتینر در استان هرمزگان منهدم شده است،‌تصریح کرد:‌ دستور دیگر رییس جمهور اصلاح قوانین و مقررات بوده است. یک لایحه دو فوریتی در این راستا در مجلس است و امیدواریم قانون‌گذاران با سرعت در راستای رسیدگی به این لایحه اقدامات لازم را انجام دهند. قانون سازمان مربوط به سال ۱۳۷۰ است و شرایط در این سال‌ها بسیار تغییر کرده است.

اجتهادی عنوان کرد: ساماندهی انبارها و تعیین تکلیف کالاها دستور سوم رییس جمهور بود. در این راستا هفته قبل اولین محموله کالاهای در اختیار اموال تملیکی از طریق بورس کالا عرضه شد. البته این اقدام چالش‌های زیادی دارد. زیرا کالایی که در بورس عرضه می‌شود باید خدمات پس از فروش داشته باشد و مشخص باشد از کجا آمده است.

وی با تاکید بر اینکه عمده کالاهای قاچاق استانداردهای لازم برای عرضه در بورس کالا را ندارند، عنوان کرد: اواخر سال ۱۴۰۰ همه اقدامات لازم برای عرضه کالاها در بورس کالا انجام شد اما در نهایت به دلیل مشکلات موجود انجام نشد. عرضه اخیر هم ۱۰ تن پلی اتیلن بود که ۲۷۰میلیون تومان ارزش داشت.

اجتهادی با تاکید بر اینکه انهدام خودروهای در اختیار سازمان اموال تملیکی موافقان و مخالفانی دارد، اظهار کرد: در این راستا بر اساس یک تکلیف قانونی موتور و گیربکس این خودروها در اختیار دانشگاه‌های صنعتی برتر کشور قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی در ادامه با اشاره به طرح احصای همه کالاهای موجود در انبارها گفت: طبق این طرح کلیه کالاها که به انبارها وارد و از آن خارج میشود باید کد شناسایی داشته باشند. همچنین بخش قاچاق سامانه جامع اموال تملیکی تا پایان مهر رونمایی میشود.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه با ساماندهی انبارها بیش از ۱۲ هزار مترمربع به ظرفیت اضافه شده است، گفت: در پنج ماه سال جاری میزان فروش ۱۹۳ درصد و میزان انهدام ۱۰۳ درصد افزایش و میزان استرداد ۱۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی در ادامه با اشاره به طرح احصای همه کالاهای موجود در انبارها گفت: طبق این طرح کلیه کالاها که به انبارها وارد و از آن خارج میشود باید کد شناسایی داشته باشند. همچنین بخش قاچاق سامانه جامع اموال تملیکی تا پایان مهر رونمایی میشود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار