ستاری‌فرد در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی‌‌ ورزشی دانش‌آموزان در بخش پدران و پسران خبر داد؛

اجرای ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در ۶ استان از مهر امسال

حوزه تربیت‌‌بدنی و سلامت در هیچ دوره‌ای مانند این دوره مورد توجه وزیر آموزش و پرورش نبود/ مزین‌شدن فعالیت‌های ورزشی به نام شهدا نشان از توجه به تربیت و فرهنگ‌سازی دارد

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و‌ پرورش از اجرای ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در ۶ استان از مهرماه امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در ۶ استان از مهر امسال

صادق ستاری‌فرد در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی‌‌ ورزشی دانش‌آموزان کشور در بخش پدران و پسران که در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر سیاست دولت مردمی، با اجرای طرح شهید خرازی در جهت آزادسازی مجموعه‌های ورزشی، تلاش کرد زمینه حضور خانواده‌ها، مادران و دختران را در روزهای پنجشنبه و پدران و پسران را در روزهای جمعه در این مجموعه‌ها فراهم کند.

وی افرود: این مهم با این هدف بود که مبتنی بر سند تحول بنیادین، مشارکت خانواده‌ها در تمام فرایندهای تعلیم و تربیت شکل بگیرد و خانواده‌ها و فرزندان آنها با حضور در یک محیط شاداب به اجرای فعالیت‌های ورزشی بپردازند و این یک بسترسازی برای فعالیت‌های جذاب باشد تا بتوانیم به هماهنگی و ارتباط دوسویه بین مدرسه و خانواده نزدیک‌ شویم.

ستاری‌فرد ادامه داد: تاکنون هزار مجموعه ورزشی در اختیار قرار گرفته است که این مسابقات ورزشی نوعا استقرار اجرای شهید خرازی در کشور خواهد بود البته در این شرایط متوقف نخواهیم شد چراکه با توجه به حمایت وزیر آموزش و پرورش در ایجاد محیط جذاب و شاداب، در آغاز راه هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شاید در هیچ دوره‌ای مانند این دوره حوزه تربیت‌بدنی و سلامت مورد توجه وزیر آموزش و پرورش نبود. حمایت وزیر برای مجموعه ما و تحقق اهداف ساحت زیستی و بدنی فرصت بی‌نظیری است که همکارنم از این فرصت به بهترین شکل استفاده کردند.

وی گفت: از همکارانم تشکر می‌کنم زیرا در اجرای طرح شهید خرازی و در اجرای مسابقات و جشنواره‌های ورزشی ما را حمایت کردند. به همراه داشتن همکاری دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش، فرصتی برای اعتلای نظام ورزش کشور است.

ستاری‌فرد بیان کرد: اگر قرار است جامعه بانشاط و سالمی داشته باشیم و ورزش به جایگاه خود برسد باید از مدرسه آغاز کنیم که به لطف خدا همکارانم در استان‌ها پای کار بوده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در هفته دولت هستیم؛ لازم است اشاره کنم در اجرای طرح شهید سلیمانی و ایجاد ۲۱۰۰ فضای درون مدرسه‌ای طی یک نهضت و حرکت جهادی و یک اقدام جدی و مجاهدانه ۸۰۵ فضای ورزشی ایجاد شده است که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. این نهضت شروع شده و برای استمرار نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه و سطوح کلان مدیریتی کشور است.

وی اضافه کرد: در کنار توجه به این مهم در سفرهای استانی ریاست جمهور بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تکمیل فضاهای ورزشی آموزش و پرورش پیش‌بینی شد.

ستاری‌فرد اظهار کرد: حمایت دولت از نظام تعلیم و تربیت و تحقق ساحت زیستی و بدنی که پیشران سایر ساحت‌ها است جای تقدیر دارد؛ همچنین در کنار توجه به سلامت جسمی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی دانش‌آموزان به مقوله سلامت معلمان توجه شد و در این زمینه بعد از ۱۴ سال مسابقات ورزشی فرهنگیان به مرحله اجرا رسید.

وی ادامه داد: بیش از ۱۴۰ هزار معلم در این مسابقات شرکت کردند؛ لازم است از مجموعه جوان فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و در راس آن دکتر بابویی که ۱۵ رشته ورزشی را در طول دوره تابستانه اجرا کردند، تقدیر کنم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: در کل کشور مسابقات دانش‌آموزی و فرهنگیان جاری و ساری بود و تحرک و هیجان زیادی در تعلیم و تربیت به واسطه همکاری همکارانم ایجاد شد. صمیمانه از همکاران خوبم در سراسر کشور سپاسگزارم.

وی تصریح کرد: نیاز است در اجرای سیاست ملی تحول آموزش و پرورش و ایجاد سلامت و سیاست کلی تحول در خانواده، موضوع خانواده محوری مورد توجه و تاکید باشد. تلاش شد این هیجان و شادابی ایجاد شود تا مهر بانشاطی داشته باشیم.

ستاری‌فرد گفت: جامعه خانواده محور و مشارکت آنان در فعالیت‌های ورزشی و در فرایندهای تربیتی یکی از سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش است. همچنین مردمی‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش، تربیت محوری و ایجاد پیوست‌های فرهنگی از دیگر سیاست‌های آموزش و‌ پرورش به شمار می‌آید.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و‌ پرورش بیان کرد: از همکارانم در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و استان‌ها تشکر می‌کنم. تکریم خانواده‌ها محل توجه همکاران ما بود؛ مزین شدن فعالیت‌های ورزشی به نام شهدا نشان از توجه به مقوله تربیت و فرهنگ‌سازی دارد. از دانشگاه فرهنگیان نیز تشکر می‌کنم و اگر به این دانشگاه توجه شود اعتلای جامعه محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین از صدا و سیما تشکر می‌کنم که مسابقات ورزشی دانش‌آموزی را به صورت زنده پوشش داد. همچنین از شبکه ورزش صدا و سیما به دلیل پخش پوشش زنده و مستقیم این مسابقات تشکر می‌کنم زیرا یک انگیزه و مطالبه جدی را در کف ورزش دانش‌آموزی ایجاد کردند.

ستاری‌فرد افزود: انشالله در طول سال تحصیلی تلاش می‌کنیم تا بتوانیم کیفیت درس تربیت بدنی را ارتقا دهیم و به سلامت روحی، جسمی و روانی دانش‌آموزان توجه داشته باشیم.

وی همچنین گفت: طرح شهید طوقانی را با عنوان اجرای ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در قالب ورزش صبحگاهی دنبال می‌کنیم؛ تلاش داریم در مهرماه امسال این طرح در ۶ استان اجرایی شود تا به اهداف ساحت زیستی و بدنی و تربیت تمام ساحتی دست یابیم.

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهید طوقانی پهلوان ورزش زورخانه‌ای تقدیر و از نشان مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در بخش پدران و پسران رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار