مشاور ارتباطات برون‌سازمانی مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان در گفت‌وگو با پانا:

اشتغالزایی مجتمع راشا کاسپین ایرانیان با راه‌اندازی خط تولید جدید 2 برابر می‌شود

زنجان (پانا) - اشتغالزایی مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان با راه‌اندازی خط تولید 2 و طرح توسعه به حدود 2 برابر افزایش پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۰۶۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اشتغالزایی مجتمع راشا کاسپین ایرانیان با راه‌اندازی خط تولید جدید 2 برابر می‌شود

مشاور ارتباطات برون‌سازمانی مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان با حضور در دفتر خبرگزاری پانا استان زنجان گفت: خط انتقال پساب تصفیه‌شده شهری به مجتمع طی هفته گذاشته با حضور وزیر دادگستری در زنجان افتتاح شد.

مرتضی زاهدی با بیان اینکه استفاده از پساب تصفیه‌شده شهری در راستای حفاظت، حراست و صیانت از محیط زیست است، اظهار کرد: استفاده از پساب تصفیه‌شده طبق دستورالعملی است که برای واحدهای صنعتی دارای مصرف آب بالا ابلاغ شده و با این کار، استفاده از منابع آب‌های زیرزمینی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان روزانه 120 هزار مترمکعب آب مصرف می‌کند، خاطرنشان کرد: این رقم در طول سال به یک عدد بالایی می‌رسد در حالی که با مصرف پساب تصفیه‌شده، استفاده از آب‌های زیرزمینی کاهش می‌یابد و از این جهت اهمیت زیادی دارد.

زاهدی افزود: استفاده از پساب تصفیه‌شده شهری در راستای کمک به محیط زیست صورت گرفته و مجتمع نیز گام‌هایی در این جهت برداشته است.

مشاور ارتباطات برون‌سازمانی مجتمع کاعذسازی راشا کاسپین ایرانیان با اشاره به فعالیت 1400 نیروی شاغل در این مجتمع گفت: با راه‌اندازی خط تولید شماره 2 حداقل برای یک هزار نفر دیگر شغل ایجاد می‌شود و اشتغالزایی این مجتمع حدود 2 برابر خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم مجتمع، بازیافت است که علاوه بر بازیافت کاغذ، حتی برخی زباله‌های غیرکاغذی را نیز بازیافت کرده و تبدیل به گرانول می‌کند.

زاهدی با بیان اینکه مجتمع در کنار استفده از پساب فاضلاب شهری، پساب مجموعه خود را نیز تصفیه و دوباره از آن استفاده می‌کند، ابراز کرد: مجمتع راشا کاسپین در راستای استفاده از پساب تصفیه‌شده برای انتقال پساب شهری به طول 2 کیلومتر از محل تصفیه‌خانه شرکت آب و فاضلاب تا مجتمع 60 میلیارد تومان هزینه کرده ضمن اینکه در قبال استفاده از پساب، هزینه آن نیز به شرکت آب و فاضلاب پرداخت می‌شود.

مشاور ارتباطات برون‌سازمانی مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان با بیان اینکه این مجتمع در کنار فعالیت اقتصادی و اشتغالزایی و همچنین استفاده از پساب در راستای صیانت از محیط زیست از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز غفلت نکرده است، گفت: یکی از مهمترین اقدامات مجتمع، کمک به بهزیستی استان در ساخت مجموعه‌ای برای کودکان بی‌سرپرست است.

وی با بیان اینکه ارتباط مجتمع با مراکز علمی و دانشگاهی بیش ازپیش خواهد شد، ابراز کرد: با توجه به راه‌اندازی خط 2 تولید و طرح توسعه و افزایش حدود 100 درصدی استغالزایی مجتمع از تمام سازمان‌ها و مجموعه‌ها انتظار می‌رود که کمک و همکاری لازم با مجتمع را داشته باشند.

زاهدی با اشاره به تفاهنامه این مجتمع با وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: جلد کتاب‌های درسی تمام مقاطع تحصیلی طبق این تفاهنامه توسط مجتمع راشا کاسپین تولید خواهد شد.

به گزارش پانا؛ وی در ادامه با رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرنگار: بهنام آقاجانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار