مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

انجمن‌های اسلامی به عنوان اولین مجموعه دانش‌آموزی پیشگام در عرصه برنامه‌ریزی و فعالیت‌های اردویی

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت انجمن‌های اسلامی به عنوان اولین مجموعه دانش‌آموزی پیشگام در عرصه برنامه‌ریزی و فعالیت‌های اردویی است و از حضور دانش‌آموزان در میدان برنامه‌ریزی و فعالیت به صورت جدی بهره می‌برد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
انجمن‌های اسلامی به عنوان اولین مجموعه دانش‌آموزی پیشگام در عرصه برنامه‌ریزی و فعالیت‌های اردویی

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در برنامه‌های مختلف گروهی، طراحی و اجرای برنامه‌های گوناگون توسط آنها، شاهدی روشن بر این مدعا است، اما صِرف حضور بی‌محتوا هیچ‌گاه غایت آرزوی دلسوزان نبوده و نیست؛ بلکه اردوی آموزشی، تربیتی طلایه داران فردا یک اردوی تربیتی، به منظور افزایش توانمندی مسئولان انجمن اسلامی مدارس سراسر کشور برای انجام عملیات است.

وی افزود: طلایه‌داران فردا، تنها یک دوره آموزشی یا یک اردوی ساده نیست، بلکه یک دوره زندگی در هوای انجمنِ اسلامی و در کنار بهترین دانش‌آموزان عضو اتحادیه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: دانش‌آموز نخبه انقلابی با تنفس در هوای این دوره، مهارت‌ها و توانمندی‌هایی را تجربه می‌کند که او را برای جوانه زدن و بارور شدن در کنار درخت تنومند انقلاب مسلح و مجهز می کند؛ جوانه زدن برای اینکه در یکی از مهم‌ترین عرصه‌های اجتماعی یعنی مدرسه و برای مهم‌ترین گروه اجتماعی یعنی دانش‌آموزان متوسطه عملیاتی کند و آماده نقش آفرینی در آینده نظام اسلامی شود.

محمدی با تاکید بر ضرورت توجه به نیازها و اقتضائات نوجوانان خاطرنشان‌ کرد: در اردوهای طلایه داران فردا، سرفصل‌های آموزشی مهارت‌هایی را برای نوجوان در نظر می‌گیرد که با اقتضائات دوران نوجوانی بسیار پرهیجان، مفرح و مفید خواهد بود و همچنین با ایجاد بستر مناسب برای ایفای نقش دانش‌آموزان انجمنی، به آنها هویت می بخشد؛ شخصیت آنها را شکل می‌دهد و محیطی امن برای ارتباط‌گیری و انجام فعالیت‌ها و کشف استعداد و تجربه نقش‌هایی گران‌بها فراهم می‌سازد.

وی یادآور شد: محتوایی با کیفیت، جذاب و مفید متناسب با اردوی طلایه داران، در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. این دوره‌ها در یک فرآیند توسط مربیان اتحادیه انجمن اسلامی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و محتوای ارائه شده دارای یک سناریو در ارائه آموزش‌ها است و نقطه‌ای برای آغاز و پایان دارد.

گفتنی است؛ در این دوره، دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با اتحادیه، با مهارت‌هایی مانند سخنوری به منظور تقویت فن بیان دانش‌آموزان، آداب معاشرت، نظم و برنامه‌ریزی شخصی و گروهی، آشنایی با برنامه‌ریزی گروهی اردویی و توجه به هدف‌گذاری و ارزش‌گذاری در فعالیت‌های درسی و اجتماعی، آموزش مهارت‌های خلاقیت و شخصیت‌شناسی را نیز تمرین می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار