بارش ناچیز در حوضه‌های آبریز کشور طی هفته جاری

تهران (پانا) - مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو برای این هفته در حوضه‌های آبریز کشور بارش ناچیز پیش‌بینی کرد و اعلام کرد، هفته آینده حوضه آبریز دریای خزر بارش بیشتری دارد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بارش ناچیز در حوضه‌های آبریز کشور طی هفته جاری

به گزارش ایرنا، گرچه هم‌زمان با آغاز فصل تابستان و گرم‌تر شدن دمای هوای کشور از میزان بارش‌ها به‌شدت کاسته شده، اما هفته‌های اخیر پدیده مونسان باعث بارش‌های منجر به سیل در برخی حوضه‌های آبریز شد و با عبور این سامانه مجدد شاهد کاهش بارش‌ها در کشور هستیم.

گزارش جدید مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نیز بیانگر آن است که هفته جاری، وقوع بارش‌های ناچیز در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین باتوجه‌به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته آینده، وقوع بارش‌ها در نواحی واقع در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

بیشترین بارش در کدام حوضه‌های آبریز است؟

حوضه آبریز دریای خزر این هفته بیشینه بارش ۳ میلیمتری و متوسط محدودهٔ صفر میلیمتری را دارد که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

مقام دوم پربارش‌های این هفته مربوط به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه بارش ۱ میلیمتری و متوسط محدوده صفر میلیمتری است.

در هفته جاری حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، قره قوم، مرزی شرق و خلیج‌فارس و دریای عمان بدون ‌بارش هستند.

این هفته از ۳۰ حوضه آبریز درجه‌ ۲ کشور ۲۶ حوضه‌ آبریز بدون بارش هستند.

وضعیت بارش حوضه‌های آبریز در هفته آینده چگونه خواهد بود؟

در هفته منتهی به ۱۸ شهریور حوضه‌های ۶ گانه اصلی آبریز کشور روند بارش‌های متفاوتی را تجربه خواهند کرد به‌طوری‌که تنها در حوضه آبریز دریای خزر بارش خواهیم داشت.

براین‌اساس حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۱۸ شهریور بیشینه بارش ۱۱۱ میلیمتری و متوسط محدودهٔ ۵ میلیمتری را دارد که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

در هفته منتهی به ۱۸ شهریور حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، قره قوم، مرزی شرق و خلیج‌فارس و دریای عمان بدون ‌بارش هستند

همچنین، از مجموع ۳۰ حوضه آبریز درجه‌۲ نیز ۲۰ حوضه‌ قطره‌ای باران نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار