فعالیت ۶۰ هزار واحد صنفی با پروانه کسب ایثارگری در ایران

تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی مسئولان و مشاوران امور ایثارگران وزارت صمت و دستگاه‌های تابعه به میزبانی اتاق اصناف ایران، با حضور حسن ممتحن مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران، حسین طاهرمحمدی دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، هوشیار فقیهی دبیر کل، محمدباقر مجتبایی و سید علی امانت مشاوران ارشد اتاق اصناف ایران و سیدحسن نقوی دبیر شورای امور ایثارگران اتاق اصناف ایران به همراه نمایندگان امور ایثارگری سایر دستگاه‌های تابعه وزارت صمت امروز هفتم شهریور ۱۴۰۱ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۶۰ هزار واحد صنفی با پروانه کسب ایثارگری در ایران

مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران در این نشست خود را یک فرد صنفی معرفی و بیان کرد: نقش اصناف در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌بدیل بوده است و همچنان ظرفیت بسیار بالایی در ایجاد فرهنگ ایثار و مقاومت دارند.

حسن ممتحن گفت: اصناف تولیدی و توزیعی بستر اقتصاد را فراهم کرده‌اند و علاوه بر خدمات مستقیم به مصرف‌کننده نهایی نیاز واحدهای تولیدی بزرگ را نیز فراهم می‌کنند. ایشان به نوبه خود می‌توانند تفکر جهادی، فداکاری و ایثار را در جامعه ارتقا بخشند.

وی بیان کرد: اگر تقکر ایثارگری را در اقتصادی متبلور سازیم بسیاری از مسائل و مشکلات مثل اختلاس و … به حداقل می‌رسد. لذا از اصناف می‌خواهیم تا در اشاعه فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی همچون گذشته و حتی بیش از پیش، همکاری داشته باشند.

حضور نماینده شورای امور ایثارگران در تمامی اتاق های اصناف
دبیر رئیسه اتاق اصناف ایران در این نشست بیان کرد: اتاق اصناف ایران و تمامی اتاق‌های اصناف سراسر کشور شورای امور ایثارگران دارند و اقدامات خوبی نیز انجام شده است اما لازم است تا ترتیبی اتخاذ کنیم که برنامه‌های مدونی تدوین شود. چرا که ظرفیت‌های موجود در خانواده بزرگ اصناف در حوزه فرهنگ ایثار و ایثارگران بسیار است و هر آنچه انجام شده است به صورت خودجوش و مردمی و پراکنده است.

حسین طاهرمحمدی افزود: تشکل‌های صنفی ارتباط بسیار خوبی با خانواده شهدا و ایثارگران دارند و آنچه مورد نیاز است تا در (بالغ بر) ۴۰۰ اتاق اصناف شهرستان گزارش‌هایی از عملکرد خود در امور ایثارگران داشته باشند و به اتاق اصناف ایران ارائه دهند.

آمادگی اتاق اصناف ایران برای همکاری در برنامه‌های پیش رو
در ادامه، دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: ۶۰ هزار واحد صنفی داریم که توسط ایثارگران اداره می‌شود.

هوشیار فقیهی اظهار کرد: با توجه به این آمار، لازم است تا برنامه‌های مدونی برای ایشان داشته باشیم. یکی از این برنامه‌ها می‌تواند استفاده از ظرفیت ایشان در گسترش و اشاعه فرهنگ ایثار باشد.

وی بیان کرد: اتاق اصناف ایران نیز اعلام آمادگی می‌کند تا از این برنامه‌ها حمایت کرده و در اجرای کیفی آن نهایت همکاری را داشته باشد.

لزوم توجه به ایثارگران در برنامه هفتم توسعه
مشاور اتاق اصناف ایران در این نشست اظهار کرد: در روزهای انقلاب و جنگ تحمیلی، اصناف در سه حوزه رزمندگی، حمایت مالی و ارائه خدمات تخصصی در جبهه‌ها حضور یافتند. امروز بعضی‌ها نمی‌دانند وقتی هواپیمای جنگی بالای سر رزمندگان بوده و منطقه را بمباران می‌کرده، به چه معنا است. ما همواره مدیون ایثارگران هستیم و خوشبختانه ارتباط خوب و موثری میان اصناف و ایثارگران برقرار است.

محمد باقر مجتبایی بیان کرد: حمایت از جامعه ایثارگر باید تداوم یابد و در این زمینه لازم است تا در برنامه هفتم توسعه لازم است تا بندهای مشخصی برای حمایت از ایثارگران داشته باشیم.

دیدارهای صمیمانه با ایثارگران صنفی
دبیر شورای امور ایثارگران اتاق اصناف ایران نیز در این نشست با تبریک پیشاپیش هفته دفاع مقدس بیان کرد: بیش از ۳ میلیون واحد صنفی داریم که بیش از ۶۰ هزار پروانه کسب مربوط به جانبازان و خانواده شهدا است.

سیدحسن نقوی افزود: سعی شده است تا در ادوار گذشته با اصناف ایثارگر دیدارهای صمیمانه‌ای داشته باشیم و به همراه نیروی انتظامی و اماکن و دستگاه‌های مختلف هماهنگی‌هایی شده است تا حمایت بیشتری از این افراد داشته باشیم. اما بر این باوریم که حمایت‌ها باید متنوع‌تر و گسترده‌تر باشند.

در ادامه این نشست دیگر نمایندگان امور ایثارگری سایر دستگاه‌های تابعه وزارت صمت، پیرامون مسائل و مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار