در جلسه ستاد پروژه مهر منطقه ۱۴ عنوان شد:

رسالت اصلی پروژه مهر، آماده‌سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان است

تهران(پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، رسالت اصلی پروژه مهر را آماده‌سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان دانست و با توجه به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، لازمه ایجاد این تحول در همه بخش‌ها و لایه‌های آموزش و پرورش را داشتن حس تحول و تحول‌گرایی، روحیه تعاون، همدلی و جهادی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رسالت اصلی پروژه مهر، آماده‌سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان است

جلسه ستاد پروژه مهر، با هدف برنامه ریزی در راستای فراهم کردن زمینه های مناسب و تمهید ساز به جهت بازگشایی هر چه با شکوه تر مدارس، با رویکرد برجسته سازی نقش راهبردی سند تحول در مسیر تعلیم و تربیت، با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و هیئت همراه در منطقه ۱۴ برگزار شد.

قاسم بیانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، با بیان اینکه پروژه مهر نماد فعالیت‌های اثربخش در نظام تعلیم و تربیت است، در گفت وگو با پانا گفت: «پروژه مهر، فعالیت عظیمی است که نیازمند اقدامات جهادی و مدیریت انقلابی است و یکی از مباحث حائز اهمیت در این پروژه، ساماندهی و توزیع متوازن نیروی انسانی است، که در این مسیر تهیه بانک اطلاعاتی از نیروهای متعهد، متخصص و باکیفیت، برای بهره مندی در فرآیند تعلیم و تربیت موثر خواهد بود. به این منظور، یک همت جمعی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی، محیط آموزش و پرورش منطقه ۱۴ را دگرگون می‌سازد.»

وی با هدف تشریح و تبیین سیاست‌ها، اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی پیش روی آموزش و پرورش منطقه ۱۴ اذعان کرد: «هدف از اجرای پروژه مهر در مناطق، ایجاد تحولی نوین در نگرش دانش آموزان نسبت به محیط درس و مدرسه و لحظه شماری آنان برای بازگشایی مدارس است. در این راستا کمیته های مختلف با همکاری مدیران مدارس، باید بر اساس وظایف محولّه در شاداب سازی مدارس به نوعی اقدام موثری انجام دهند تا نقش و خاطره این روز به یادماندنی در اذهان آنان به عنوان یک خاطره باقی بماند.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، موفقیت در پروژه مهر را مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و جدیت در اجرای آن دانست و گفت: «ساماندهی نیروها، فضاهای آموزشی و ثبت نام دانش آموزان باید با جدیت پیگیری شود. از این جهت نظارت با رویکرد انسانی، اسلامی، اصلاحی و مثبت، مهمترین رویکرد پروژه مهر در آموزش و پرورش به شمار می‌آید. در این مقوله در ساماندهی نیروی انسانی، مدرسه اولویت اول منطقه خواهد بود. تا جایی که می شود باید از همکار شاغل در اداره برای تکمیل نیروی انسانی در مدرسه استفاده کرد. حتی اگر اداره بدون کارشناس بماند، مدرسه نباید در نیروی انسانی کمبود داشته باشد.»

بیانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در تابستان پر مشغله ترین زمان خود را سپری می کند، افزود: «همکاران بنده در تابستان، در باب وظایف قانونی و شرعی خود به منظور فراهم نمودن شرایط مناسب برای اجرای هر چه بهتر پروژه مهر، ثبت نام و ساماندهی نیروی انسانی زحمات بسیاری را متحمل شدند، تا عالمان آینده و آینده سازان این مملکت اسلامی با شروع مدارس، فضایی شاداب و خاطره انگیز را تجربه کنند. از این رو بعضی از شهروندان که آموزش و پرورش را در تابستان فارغ از هر مشغله ای می دانند، باید نگاه خود را نسبت به این موضوع تغییر دهند. چرا که آموزش و پرورش در تابستان پر مشغله ترین زمان خود را سپری می کند.»

بیانی در خصوص اهمیت پروژه مهر عنوان کرد: «هر ساله یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در آغاز سال تحصیلی، فرایند پروژه مهر است که امسال پس از گذشت حدوداً سه سال از موضوع کرونا و آموزش مجازی، از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که مدیران به دلیل نبود زیر ساخت های لازم در فضاسازی و ارتقای کیفیت آموزشی در شرایط غیرحضوری، مورد غفلت قرار گرفتند. در این راستا یکی از مولفه‌های پروژه مهر؛ ساماندهی نیروی انسانی، تامین تجهیزات ساماندهی دانش آموزان، تکمیل پروژه‌ها و کلاس بندی است، که مدیران باید هرچه سریع‌ تر این موضوع را جهت حضور هر چه بهتر دانش‌آموزان و معلمان در کلاس درس جمع بندی کنند.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با بیان اینکه به فرموده امام حسین (ع) نیار مردم به شما نعمتی از سوی پروردگار تبارک و تعالی است، اظهار کرد: «با توجه به آیه شریفه آل عمران که خداوند در نخستین آیات قرآن کریم، اندیشمندان را تا مقام فرشتگان بالا میبرد و بالا بودن ارزش علم در قرآن کریم را یادآور می شود، معلمان و فرهنگیان ما به اهمیت علم در مدارس بسیار اهمیت می دهند‌ و از باب وظایف شرعی و انسانی به دنبال گره گشایی از کار مردم هستند تا با توجه اسناد بالا دستی و فرمایشات و منویات مقام عظمی ولایت، بتوانند شرایطی مناسب و ویژه را برای دانش آموزان در مهر ماه فراهم بکنند.»

وی ادامه داد: «بر اساس حدیث امام حسین (ع)، باید در تمامی عزاداری ها و سیاه پوشی های محرم به این‌ نکته توجه کنیم، که نیاز مردم به سوی ما نعمتی از سوی خداوند است، پس در تمام موقعیت ها در رفع نیازهای مردم کوشا باشیم. بنده در تمامی همایش ها و جلسات این نکته را به همکاران متذکر شدم که با توجه به آموزه های دینی بزرگان و حدیث امام حسین (ع)، مشکلات مردم را مشکلات خود تصور کنید و با تمامی توان برای حل آنان قدم بردارید، تا خداوند بلند مرتبه و امام حسین (ع) از شما راضی باشد.»

این مسئول ضمن اشاره بر اینکه تحقق اهداف و اقدامات کارگروه‌های پروژه مهر در سایه هم‌افزایی و مشارکت امکان‌پذیر است، بیان کرد: «پروژه مهر یک فعالیت ملی است که تمام اقشار جامعه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و رسالت آن ایجاد زمینه‌های لازم به منظور آمادگی برای بازگشایی مدارس است. در همین راستا به منظور تشویق دانش آموزان به شرکت در رشته فنی حرفه ای، امسال علی رغم رغبت و علاقه دانش آموزان به هم افزایی در این رشته، هنرستان ها قادر به پذیرش و ثبت نام دانش آموزان نبودند‌‌ و همین مسئله زمینه رنجش مسئولین را فراهم کرده بود، بر همین اساس همکاران ما در منطقه با تمامی توانمندی ها و اعتقادشان با همکاری یکدیگر، زمینه ایجاد آرامش و حل این مشکل را فراهم کردند، تا این تنش موجب رنجش خاطر دانش آموزان و همکاران ما در اداره کل نشود و این بزرگواران وقت خود را صرف امورات مهم تری کنند.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در پایان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اذعان کرد: «یکی از اهداف مهم سند تحول دولت انقلابی، تبدیل مدرسه به پایگاه فعالیت های اثربخش تعلیم و تربیت است. در این راستا باید توجه داشت که در پس نواخته شدن زنگ اول مهر، ساعت ها فعالیت و برنامه ریزی شبانه روزی وجود دارد. چرا که یک میلیون معلم برای بیشتر از ١٣ میلیون دانش آموز به وسعت جغرافیای تمام ایران مشغول به کارند و این نیازمند مدیریت و هماهنگی های لازم برای پروژه مهر است، امید است یا همکاری همکاران گرامی در منطقه ۱۴ بتوانیم مدارسی شاداب را برای دانش آموزان فراهم کنیم.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار