سفیر میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی:

باید از سنین کم دانش‌آموزان را با میراث فرهنگی آشنا کنیم

ساری(پانا)- سفیر میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی گفت باید از سنین کم دانش‌آموزان را میراث فرهنگی آشنا کنیم و حفاظت از آن را رواج دهیم.

کد مطلب: ۱۳۰۴۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
باید از سنین کم دانش‌آموزان را با میراث فرهنگی آشنا کنیم

میراث فرهنگی به عنوان سرمایه ملی است و حفظ میراث فرهنگی، وظیفه ای همگانی و همیشگی است. محمد امین صادق پور یکی از سفیران میراث فرهنگی خراسان جنوبی است که با همیاران میراثک در سازمان دانش آموزی شهرستان گلوگاه همکاری می کند و کارگاه‌های آموزش میراث فرهنگی برگزار می کند، به همین مناسبت خبرگزاری پانا استان مازندران با وی به گفت و گو نشسته است.

امین صادق پور اولین دانش آموز سفیر میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: باید این فرهنگ سازی انجام شود که از سن کم به دانش آموزان و افراد علاقه مند کارت میراث بان اهدا شود.

وی افزود: از سن کم باید دانش آموزان را با میراث فرهنگی آشنا کنیم و حفاظت از آن را رواج دهیم.

وی ادامه داد: از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ این فعالیت را شروع کردم و نوشته ای در این رابطه در مجله پوپک به چاپ رساندم و از همان زمان به عنوان سفیر میراث فرهنگی خراسان جنوبی معرفی شدم.

صادق پور به مشکلات و ضعف هایی که در میراث فرهنگی وجود دارد اشاره کرد و گفت: برخی افراد سود جو هستند که به طمع گنج، حفاری های غیر مجاز در بیشتر شهر های ایران که در محوطه های تاریخی وجود دارد انجام می دهند و به میراث فرهنگی کشورمان آسیب وارد می کنند.

این سفیر میراث فرهنگی عنوان کرد: از مدیر کل سابق میراث فرهنگی خراسان جنوبی، رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه و به ویژه پدر و مادرم تشکر می کنم که در طی این مسیر همیشه همراه ام بودند.

وی در پایان توصیه ای به بازدید کنندگان از میراث فرهنگی کرد: زمانی که برای بازدید از یک بنای تاریخی می روید، یادگاری ننویسید و به مکان های ممنوعه نروید تا آسیبی به میراث فرهنگی کشور عزیزمان وارد نشود.

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار