وزیر آموزش و پرورش:

تخصیص 39 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مدارس خراسان جنوبی 

بیرجند(پانا) ـ وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال 39 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس به خراسان جنوبی تعلق گرفته است که در همین هفته دولت واریز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص 39 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مدارس خراسان جنوبی 

یوسف نوری » عصر امروز(4 شهریور) در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مصوبه حذف عوارض شهرداری برای مدارس خیرساز یکی از اقدامات بسیار خوب شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی است، گفت: موضوع رایگان شدن کتب درسی دانش آموزان شهرهای مرزی خراسان جنوبی از دیگر اقداماتی است که جای تشکر از پیگیری مسئولان استانی دارد.


وی با اشاره به اینکه ساختمان اداره کل آموزش و پرورش را اداره کل راه و شهرسازی بسازد، اما بنده پیگیری می کنم و تا مصوبات سفر بعدی رئیس جمهوری قرار بگیرد و تا آن زمان اندک اعتباری می دهیم تا کار تعطیل نشود، گفت: امسال 39 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس به خراسان جنوبی تعلق گرفته است که در همین هفته دولت واریز خواهد شد.


وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه پروژه های خیرین که تا مهرماه آماده می شوند را کامل تامین اعتبار می کنیم و بقیه را نیز برای سال آینده می گذاریم، گفت: برای استخر دانش آموزی بیرجند نیز تلاش می شود تا در ردیف بودجه سال آینده پیش بینی شود اما اعتباراتی را می دهیم تا پروژه نخوابد.


نوری با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نسبت استاد به دانشجو در آن یک به 111 نفر است، گفت: مجوز جذب 1300 نفر هیات علمی به اضافه 200 نفر هم نخبگان برای هیات علمی را گرفته ایم که هزار نفر از اینها دکترمعلم های آموزش و پرورش هستند.


وی با بیان اینکه دو سال است دانشجو می گیرند و جا ندارند، گفت: امسال 100 هزار مترمربع از زمین های آموزش و پرورش را به دانشگاه فرهنگیان دادیم تا با آن خوابگاه بسازند و دانشجوهای سال چهارم دانشگاه، ترم آخر آنها را در تابستان برگزار کردیم تا معلم شوند تا جای دانشجوهای جدید باز شود.


وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: در مورد دانشگاه فرهنگیان در نهبندان، هر دانشکده اقماری که بخواهد تاسیس شود باید به هیات امنا برود و بعد از تصویب در هیات امنا به وزارت علوم می رود و بعد می توان سهمیه داد، لذا طرح را بدهید تا ما پیگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار