مدیرکل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش خبر داد:

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی برای فارغ‌التحصیلان در کنکور ۱۴۰۲

قرچک (پانا) - مدیرکل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش اعلام کرد که در کنکور ۱۴٠۲ سابقه تحصیلی پایه دوازدهم مدنظر است، ولی اگر دانش‌آموزان انتخاب رشته نکنند، سابقه تحصیلی مقطع یازدهم نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نحوه تاثیر سوابق تحصیلی برای فارغ‌التحصیلان در کنکور ۱۴۰۲

عباس سلطانیان، مدیرکل دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، در دومین روز از گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور بیان کرد: طبق برگزاری جلسات فشرده در وزارت آموزش و پرورش کشور پیشنهاداتی را در رابطه با قرار دادن گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه در کنکور ۱۴٠۲ به سازمان سنجش دادیم و این پیشنهادات در جلسه آزمون مورد بررسی قرار می‌گیرد. این پرونده هنوز باز است و یکی از کارگروه‌های ما نه تنها از بخش‌های مختلف وزارتخانه، بلکه بیرون از وزارتخانه نیز نظر‌خواهی کرده است و نظرات را به ما مطرح خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: ارائه پیشنهاد نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در بخش دروس عمومی و تخصصی همانند سال‌های قبل باید انجام شود. دانش‌آموزان می‌توانند از فرصت طلایی دی ماه و خرداد ۱۴٠۱ استفاده کنند، تا سابقه تحصیلی برای خود ایجاد کرده و خود را به کنکورهای سال بعد برسانند. همچنین مرکز سنجش در رابطه با این موضوع باید بخشنامه‌ای را تنظیم کند.

مدیرکل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش، نحوه ایجاد سوابق تحصیلی برای فارغ التحصیلان جاری را فقط سابقه تحصیلی دوازدهم دانست و بیان کرد: در کنکور ۱۴٠۲ سابقه تحصیلی فقط دوازدهم مدنظر است، ولی اگر دانش آموزان انتخاب رشته نکنند، سابقه تحصیلی یازدهم نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سلطانیان تصریح کرد: حدود یازده سال هست که نتایج امتحانات نهایی نشان می‌دهد که در یک بازه نمره‌ای قرار گرفته‌ایم. امیدواریم با تغییراتی که اتفاق افتاد، دروس دبیرستانی در کانون توجه دانش‌آموزان قرار بگیرد و به جای روش‌های تست زنی روی اهداف درس متمرکز بشوند تا نمرات بالا برود.

وی از روند رشد و افت رشته‌ها گفت: در رشته ریاضی، فیزیک نسبت به سال‌های قبل در دروس عربی، حسابان، فیزیک و ریاضیات گسسته رشد داشتیم. در رشته علوم تجربی در ۴ عنوان درسی رشد و در بقیه عناوین افت داشتیم که این افت حدود یک دهم است. در رشته ادبیات و علوم انسانی در ۳ عنوان درسی رشد داشتیم، در زبان خارجه بیشترین افت را داشتیم که باید از این اتفاقات پیشگیری کنیم. این اعداد و ارقام در ماه‌های گذشته و در سراسر استان‌ها مورد تحلیل قرار گرفته است و به تفکیک استان اقدام به بررسی خواهد شد.

دانش‌آموز خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار