معاون وزیر آموزش و پرورش:

100 درصد مقوای کتب درسی از تولید داخلی تامین می‌شود

زنجان (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تولید داخلی کاغذ را از مسائل مهم کشور و نشان‌دهنده خودکفایی در صنعت کاغذسازی دانست و گفت 100 درصد مقوای مورد نیاز کتب درسی در داخل کشور تولید می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۳۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
100 درصد مقوای کتب درسی از تولید داخلی تامین می‌شود

آیین مبادله تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش با مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان، ظهر امروز (سه‌شنبه اول شهریور) با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، استاندار و جمعی از مسئولان استان زنجان در محل مجتمع راشا کاسپین برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی لطیفی در این آیین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تولید داخلی گفت: امروز بسیار خرسندیم که توان تولید داخلی را داریم و این یکی از مسائلی است که نشان از خودکفایی در صنعت تولید کاغذسازی دارد.

وی از 2 اتفاق مهم و بزرگ خبر داد و اظهار کرد: ما به عنوان وزارت آموزش و پرورش امسال 2 اتفاق بزرگ را رقم زدیم.

حجت‌الاسلام لطیفی خاطرنشان کرد: اتفاق نخست این بود که امسال دوسوم کاغذ مورد نیاز را از تولید داخل تامین می‌کنیم در حالی که در سال‌های گذشته توانایی کمتری نسبت به امسال داشتیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه اتفاق مبارک دوم که برای ما قابل پیش‌بینی نبود، مسأله تولید مقوای جلد کتب درسی بود، افزود: پیش از این کل حجم مورد نیاز برای تولید مقوا را از خارج کشور تامین می‌کردیم اما هم‌اکنون با یک جهش 100 درصدی، مقوای کتب درسی را از داخل تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به تولید داخلی ابراز کرد: در بخش‌هایی هنوز وابستگی به خارج داریم و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده چرخه تولید کاغذ را کاملاً با رعایت مسائل زیست‌محیطی و به‌صورت تولید داخلی داشته باشیم.

*‌ 4300 تُن کاغذ کتب درسی توسط راشا کاسپین تولید می‌شود

استاندار زنجان نیز در این آیین گفت: زنجان، شانزدهمین استان صنعتی کشور بوده و تمام تلاش ما توسعه صنعتی استان به‌صورت سیستماتیک است.

محسن افشارچی با بیان اینکه ارزش افزوده استان زنجان از بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات به ترتیب 75 ، 15 و 10 درصد است، اظهار کرد: از انعقاد این قرارداد هم به لحاظ ملی و هم استانی بسیار خرسندیم.

وی با اشاره به تامین بیش از 4300 هزار تُن کاغذ کتب درسی توسط مجتمع راشا کاسپین خاطرنشان کرد: از این جهت خرسندیم که بخشی از نیاز کشور به کاغذ و 100 درصد نیاز به جلد کتب درسی از طریق تولید داخل، تامین می‌شود.

افشارچی افزود: از لحاظ استانی نیز با توجه به استقرار مجتمع راشا کاسپین در زنجان خرسندیم که این اتفاق مهم در استان زنجان می‌افتد و سبد صنعتی استان زنجان گسترده شده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم که مجتمع راشاکاسپین برای تولید کاغذ از ضایعات استفاده کرده و کاغذهای باطله را بازیافت می‌کند و یک حرکت زیست‌محیطی و مساله‌ای بسیار مهم است.

دانش‌آموز - خبرنگار پانا: مهدی حسنلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار