بسیاری از مفاخر ایران پرورش یافته مسجد هستند

اردبیل (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت بسیاری از مفاخر ایران پرورش یافته مسجد هستند.

کد مطلب: ۱۳۰۳۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بسیاری از مفاخر ایران پرورش یافته مسجد هستند

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در آیین گرامیداشت روز جهانی مساجد در مصلای امام خمینی (ره) اردبیل اظهار کرد: بسیاری از مفاخر کشور پرورش یافته مسجد هستند و در حوزه شعر و ادبیات نیز مرهون شخصیت‌هایی هستیم که به مدد تعلیم در مساجد و معارف متعالی متاثر از قرآن کریم آثار فاخری را به جامعه ارائه کرده‌اند.

وی افزود: نهضت بازگشت به مساجد» مسئله مهمی است که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم مطرح شده و عملیاتی شدن آن یک وظیفه برای همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: مسجد تاثیر مهمی در تشکیل تمدن نوین اسلامی دارد و تکامل این روند با نقش آفرین روحانیت پررنگ تر می شود.

بحرالعلومی ادامه داد: بسیاری از مفاخر ایران پرورش یافته مسجد هستند و در حوزه شعر و ادبیات نیز مرهون شخصیت هایی هستیم که به مدد تعلیم در مساجد و معارف متعالی متاثر از قرآن کریم آثار فاخری را به جامعه ارائه کرده اند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در بحث تعلیم و تربیت نیز مساجد جایگاه ویژه ای دارند و در طول زمان این مسئله به اثبات رسید و نقش آفرینی مساجد در دوران به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی را شاهد بودیم و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس و امروز نیز در جنگ نرم به مقابله با توطئه های دشمنان مساجد همچنان نقش آفرین هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: مساجد نقش رسانه ای قوی را دارد و حتی تاکید به حضور در نماز جماعت و نماز جمعه برای باخبر شدن از احوال همدیگراست و رسانه های مسجد محور کارآیی با صدق دل دارند.

گفتنی است در استان اردبیل بیش از ۵۰۰ مسجد شهری و ۱۷۰۰ مسجد روستایی فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار