در گفت‌وگو با پانا:

بهتاش فریبا: جواد خیابانی دنبال جمع‌کردن فالوور است

‌استقلال سال سختی در پیش دارد/ ساپینتو باید بیشتر از دستیارانش کمک بگیرد

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است ساپینتو باید از کمک‌های ایرانی‌اش باید بیشتر استفاده کند تا زودتر به شرایط فوتبال ما آشنا شود.

کد مطلب: ۱۳۰۳۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بهتاش فریبا: جواد خیابانی دنبال جمع‌کردن فالوور است

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد استقلال در دو بازی ابتدایی لیگ بیست و دوم، اظهار داشت: «ما هفته اول را خوب شروع نکردیم. همیشه شروع هر تورنمنتی خیلی سخت است و بازی اول با هرتیمی که باشد، باید با سیاست وارد میدان شد. استقلال نسبت به سپاهان دیرتر لیگ جدید را استارت زده بود و انتخاب ساپینتو طول کشید. طبیعی بود که تیم حریف تقریباً دو هفته زودتر از ما به اردوی پیش فصل برود و از این‌طرف هم بدن‌های آن‌ها زودتر از تیم ما به قول فوتبالی‌ها ول کند. همیشه هفته‌های اول بازیکنان سنگین‌تر بازی می‌کنند و بدون شک از هفته آینده وضعیت تیم ما بهتر خواهد شد و بچه‌ها سرحال‌تر از این دو بازی ظاهر می‌شوند.»

وی افزود: «ما در نیمه اول مقابل سپاهان خوب بودیم و تیم حریف بیشتر در زمین خودش دنبال ارزیابی ما بود. در نیمه دوم اما اشتباهات خط دفاعی ما باعث شد تا تیم حریف از همان اشتباهات سود ببرد و برنده شود. فکر کنم در بازی با ملوان، ساپینتو نسبت به زمین انزلی اشراف نداشت. امکانات و شرایط سخت‌افزاری تیم‌ها در ایران طوری است که او باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشد. ساپینتو باید در این بخش خیلی بیشتر از تجربه بیژن طاهری و خسروحیدری استفاده کند و از آن‌ها اطلاعات بگیرد. به‌هرحال آن‌ها در این زمین‌ها بازی کردند و می‌توانند اطلاعات بهتری را به او بدهند. اگر مربی نسبت به شرایط زمین اطلاعات بهتری داشت، بدون شک نیمه اول را از دست نمی‌دادیم. بحث من در مورد شرایط فنی استقلال نیست. اما در نیمه دوم وقتی بیشتر آگاهی پیدا کرد، تیم با تغییر سیستم و تعویض‌های خوب توانست مسلط شود. بیشتر توپ‌ها پشت مدافعان حریف با بازی مستقیم ارسال شد و نتیجه هم گرفتیم.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «باید خوشحال باشیم که ساپینتو خیلی زود متوجه شد و با تغییر سیستم شکل بازی تیم را عوض کرد. تعویضی‌های او هم جواب دادند. محمد محبی هنوز با تیم هماهنگ نیست. قایدی به زمین آمد و کار را درآورد. او نشان داد باهوش است اما بدنش آماده نیست و باید خیلی زود خودش را برساند. تیم نیاز به زمان دارد تا جا بیفتد. چند مشکل هم در خط دفاعی و نحوه استقرار نفرات در تیم وجود دارد که باید به‌زودی رفع شود. رضاوند هم نشان داد به‌حق او را حفظ کردند. او روند بازی را تغییر داد. هرچه بود این 3 امتیاز خیلی شیرین بود و خیلی زود آن باخت اول فراموش شد. باید تا می‌توانیم امتیازات اول فصل را بگیریم چون تیم‌ها هماهنگ شوند، دیگر امتیاز گرفتن راحت نیست.»

بهتاش فریبا گفت: «در همه جای دنیا مربیان از کمک‌هایشان استفاده می‌کنند. اگر کمک‌های ساپینتو بخواهد خودشان چیزی را به او بگویند، ممکن است شائبه ایجاد شود و حرف‌وحدیث پیش می‌آید. او اگر بتواند بیشتر از بیژن طاهری و حیدری استفاده کند، کارایی‌اش بیشتر می‌شود و زودتر به شناخت می‌رسد. فعلاً زود است بخواهیم تیم ساپینتو و خودش را ارزیابی و قضاوت کنیم. شرایطی به وجود آمده که او توانسته ارتباط خوبی با بازیکنانش بگیرد. آن حرکتی هم که به سمت نیروهای هلال‌احمر انجام داد، خوب نبود. هرچند آن‌ها شروع‌کننده بودند و ساپینتو را تحریک کردند. اما خیلی زود فهمید که باید برود و از آن‌ها دلجویی کند.»

وی تأکید کرد: «لیگ خیلی سختی داریم و استقلال هم کار سختی در پیش دارد. معتقدم هنوز زود است بخواهیم در مورد مدعیان حرف بزنیم. اما غیر از استقلال، پرسپولیس و سپاهان، تیم‌های دیگری مثل فولاد و گل گهر و مس رفسنجان هم قدرتمند هستند. آلومینیوم و هوادار هم حرف زیادی برای گفتن دارند. بازی کردن با تیم نکونام هم راحت نیست. امسال لیگ خیلی جذابی خواهیم داشت. به‌خصوص این‌که لژیونرهای ما برگشته‌اند. سال جام جهانی است و همه باانگیزه زیاد بهترین عملکردشان را می‌خواهند داشته باشند. فقط کمی نگران داوری‌ها هستیم. خوب نیست که از همان هفته اول اعتراض‌ها و اشتباهات شروع شود. باید برخورد جدی با داورانی که اشتباه می‌کنند، صورت گیرد. تعجب می‌کنم که چرا افشاریان از اشتباهات داورانش بی‌خودی دفاع می‌کند.»

پیشکسوت استقلال در خصوص صحبت‌های جواد خیابانی که مدعی شده، تیم تاج در دربی سال 53 با دوپینگ توانسته پرسپولیس را شکست دهد، افزود: من با جواد خیابانی و برادرش رضا دوست هستم و ارتباط نزدیک داریم. او داشت فیلم ورزشی تولید می‌کرد که من هم یکی از مصاحبه‌شونده‌ها بودم. آنجا مجری از من پرسید، نظرت راجع به گزارش جواد (خیابانی) چیست؟ که من باخنده جواب دادم هروقت او گزارشگر است، صدای تلویزیون را می‌بندم و با موزیک فوتبال می‌بینم! حالا هم زیاد به حرف‌های جواد خیابانی توجه نکنید! او دنبال فالوور است که این حرف‌ها را زده تا بیشتر دیده شود.»

بهتاش فریبا با اشاره به رویارویی استقلال مقابل مس کرمان گفت: «نباید تیم‌های تازه صعود کرده را دست‌کم گرفت. این تیم هفته قبل توانست پیکان چغر بد بدن را 3 بر صفر شکست دهد. پس تیم ناشناخته و خوبی است و می‌تواند دردسرساز شود. اما استقلال اگر می‌خواهد از کورس عقب نماند باید این 3 امتیاز خانگی را مقابل هوادارانش بگیرد. امیدوارم بازیکنان حواسشان را جمع کنند. انشالله هواداران هم بیایند و از این برد لذت ببرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار