کسب رتبه اول کشوری در چهارمین دوره از مسابقات آزمایشگاه دبیران درس علوم‌ تجربی

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، از کسب رتبه اول کشوری در چهارمین دوره از مسابقات آزمایشگاه دبیران درس علوم تجربی، توسط نمایندگان شهرستان‌های استان تهران خبر داد و بر لزوم متناسب‌ساختن هر چه بیشتر آموزش‌ها با اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول کشوری در چهارمین دوره از مسابقات آزمایشگاه دبیران درس علوم‌ تجربی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مرتضی تاجیک، از برگزاری مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات آزمایشگاه دبیران درس علوم تجربی دوره اول متوسطه خبر داد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل شهرستان های استان تهران، افزود: 36 تیم منتخب سراسر کشور از 25 تا 27 مردادماه، در این رقابت علمی، عملی که در شیراز (محل استقرار دبیرخانه کشوری درس علوم تجربی دوره اول متوسطه) برگزار شد، با یکدیگر به رقابت پرداختند و مهارت‌های خود را در چهار ایستگاه آزمایش‌های فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی به چالش کشیدند.

تاجیک، ضمن تبریک و قدردانی از محدثه دائمی و فریبا شمسی پور، نمایندگان این استان، که موفق به کسب رتبه نخست کشور شدند، بیان کرد: از آنجا که انجام آزمایش‌ها می‌تواند منجر به تثبیت آموخته‌ها و عینی شدن نظریه‌ها گردد، افزایش حضور دبیران در اینگونه مسابقات گامی موثر در راستای افزایش توانمندی و تقویت فعالیت‌های علمی مهارتی آنها است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که دبیران بر این آزمایش‌ها مسلط باشند با انجام آنها در کلاس‌های درس، می‌توانند به تفهیم بهتر مطالب و تعمیق یادگیری فراگیران کمک شایانی کنند.

سکاندار آموزش متوسطه شهرستان‌های استان تهران، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین، توجه ویژه به ایجاد زمینه پژوهشگری و ارتقاء شایستگی‌های معلمین شده است و وزارت آموزش و پرورش هم در صدد است با طراحی و اجرای رویدادهای علمی، فناورانه، جشنواره‌ها و مسابقات، معلمان را به ابزارهای آموزشی، پژوهشی تجهیز کند تا در نهایت بتوانیم به اهداف این سند نزدیک شویم.

گفتنی است از دیگر برنامه‌های این جشنواره کشوری، کارگاه‌های درآمدی بر علم الکترونیک در خدمت زندگی، پرورش تفکر خلاق و نقاد تکالیف محور و کارگاه مقدماتی یادگیری با رویکرد STEAM همچنین بازدید از کتابخانه و ساختمان علوم و فنون پژوهشکده معلم شیراز بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار