در گفت‌وگو با پانا:

احسان خرسندی: پرسپولیس باید شیوه ‌بازی‌اش را تغییر دهد

هاشمی نسب نباید آن حرکت را می‌کرد/ بازیکنان ما خلاقیت ندارند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است بیشتر حریفان این تیم شیوه ‌دفاعی در پیش می‌گیرند و کادر فنی سرخ‌پوشان باید شیوه ‌بازی تیم را تغییر بدهد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
احسان خرسندی: پرسپولیس باید شیوه ‌بازی‌اش را تغییر دهد

احسان خرسندی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عدم گل‌زنی پرسپولیس در دو بازی ابتدایی لیگ بیست و دوم، گفت: «جاهایی باید نشان دهیم که فوتبال را می‌شناسیم و می‌فهمیم اما متاسفانه بعد از اینکه سال قبل این مشکل بوجود آمد، متوجه نشدیم که نیاز اصلی و اولویت‌دار پرسپولیس، نداشتن مهاجم ششدانگ است. این مشکل سال قبل خیلی تیم را اذیت کرد و حتی شاید باعث شد نتوانیم قهرمان شویم. وقتی باشگاه می‌بیند این مشکل گلزنی سال پیش در تیم بود، باید خیلی زودتر دست به کار می‌شد و خرید مهاجم را قطعی می‌کرد. درست است که با چند مهاجم وارد مذاکره شدند اما به دلایلی نتوانستند موفق شوند و در نهایت چند روز قبل از شروع لیگ، لوکادیا جذب شد.»

وی افزود: «آن قدری که پرسپولیس به مهاجم نیاز داشت، شاید در خط هافبک و دفاع راست نیاز به خرید نداشت. البته که باشگاه خریدهای خیلی خوبی انجام داد اما عدم خرید به موقع مهاجم تیم را دچار مشکل کرد. پرسپولیس نیاز به مهاجمی دارد که بتواند از تک موقعیت‌ها گل بسازد و به راحتی این فرصت‌ها را از دست ندهد. وقتی تیمی نتواند گل بزند، هم بازیکنان و هم کادر فنی تحت فشار قرار می‌گیرند. الان توقع از لوکادیا زیاد است و امیدوارم بتواند خیلی زود گل بزند تا این همه فشاری که از الان ایجاد شده را رد کند.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «اکثر تیم‌های لیگ وقتی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند، شیوه دفاعی دارند و دنبال این هستند تا بتوانند ابتدا گل نخورند و بعد ضد حمله بزنند. در چنین بازی‌هایی، تک موقعیت‌ها سرنوشت بازی را تعیین می‌کند و باید مهاجمین از آنها نهایت استفاده را ببرند. ما می‌دانیم که سالهاست فولاد با نکونام چطور بازی می‌کند. پس نباید انتظار داشته باشیم که آنها روش بازی خودشان را تغییر دهند. این تیم پرسپولیس است که باید نگرش و شیوه بازی‌اش را تغییر دهد تا بتواند به امتیاز برسد. متاسفانه مقابل فولاد پلن B نداشتیم و نتوانستیم از فرصت میزبانی استفاده کنیم. البته جاهایی واقعا کار از دست مربی خارج است. مثلا در چنین بازی هایی وقتی تیم با پرس شدید حریف مواجه می‌شود، باید بازیکنان تکنیکی و خلاق، خلاقیت شان را نشان دهند و گره را باز کنند. انتظار داشتیم صادقی و عالیشاه بتوانند خلاق‌تر بازی کنند. اما واقعا بعضی جاها که باید بهتر تصمیم می‌گرفتند، نتوانستند کمک کنند.»

احسان خرسندی گفت: «زمان برانکو هم تیم ها جلوی پرسپولیس برای گل نخوردن می‌آمدند و بازی دفاعی انجام می دادند اما او شیوه‌اش را تغییر می‌داد و به بازی عرض می‌داد. با این شیوه ناخودآگاه تیم حریف باز می‌شد. یا زمانی به بن‌بست تاکتیکی می خوردیم، بازیکنان با خلاقیت شان کار را در می‌آوردند. اما الان هافبک‌های ما از این مسئله عاجز و ناتوانند. ما بازیکنان اسم و رسم داری داریم که شاید در تیم‌های دیگر موفقیت‌هایی داشته باشند اما اینجا پرسپولیس است و می‌فهمند که کار آسانی ندارند و باید بیشتر تلاش کنند. اینکه شاید در نزدیکی جام جهانی بازیکن مراقب ساق پای خودش باشد را به هیچ وجه قبول ندارم. تیم فولاد با دوندگی زیاد، اجازه خلق موقعیت را به بازیکنان ما نداد. این شیوه آنها باعث شد در طول بازی، چندین بار بازیکنان ما دچار افت روحی شوند و با دادن پاس بی هدف رفع مسئولیت کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «ما در بازی اول مقابل ذوب آهن در خلق موقعیت موفق بودیم اما بدشانسی گریبان گیر تیم شد وگرنه می‌بردیم. 2 توپ به تیر زدیم با این حال ای کاش تیم حریف 10 نفره نمی‌شد. چون آنها بعد از آن لایه‌های زیاد دفاعی تشکیل دادند تا پرسپولیس را وادار به بازی مستقیم کنند. این مساوی در بازی اول و در خانه حریف، نتیجه ی بدی نبود ولی قطعا مساوی با فولاد در تهران و با حضور تماشاگران واقعا خوب نبود و می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم. امیدوارم در بازی با آلومینیوم بازیکنان ما به خودشان بیایند و بهتر بتوانند کارایی و خلاقیت‌شان را نشان دهند. بازی فوق‌العاده سختی داریم و البته نباید توقع بازی جذابی داشته باشیم. ما حتما باید برای این بازی هم پلن B داشته باشیم چون تیم حریف حتی در خانه خودش هم با پرس بازی می‌کند. گرفتن این 3 امتیاز خارج از خانه در اراک می‌تواند فشارها را از پرسپولیس بردارد. این دیدار از آن دست بازی‌هایی است که گرفتن 3 امتیازش شیرین است و در کورس قهرمانی خیلی تعیین کننده خواهد بود.»

مهاجم پیشین پرسپولیس با اشاره به حواشی ایجاد شده بازی با فولاد افزود: «من چیزهایی که شنیدم، انگار مقصر خود هاشمی نسب بوده است. او بارها این حرکات را انجام داده و هواداران را تحریک کرده است. هاشمی نسب برای پرسپولیس بازی کرده و خیلی از هواداران ما از او خاطرات خوبی دارند. اگر او دنبال این است که خاطراتش را از بین ببرد، این راهش نیست. امیدوارم دیگر شاهد این حواشی نباشیم.»

احسان خرسندی گفت: «بدون شک از الان تحت فشار قرارداد تیم و بازیکنان و کادر فنی درست نیست و باید حمایت کنیم. شک نکنید پرسپولیس جزو مدعیان اصلی لیگ است. شما از هفته دهم ببینید این پرسپولیس چه تیمی خواهد شد. شاید با آمدن لوکادیا مشکل حل شود. تیم روی دور برد و گلزنی بیافتد، می‌تواند این امتیازات را جبران کند. ما در کنار لوکادیا، نیاز به مهاجم دیگری هم داریم چون خیلی از بازی ها ممکن است با دو مهاجم بازی کنیم. پیوستن شیخ دیاباته می‌تواند خیلی به تیم ما کمک کند. شناخت خوبی از فوتبال ما دارد و امتحانش را در استقلال پس داده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار