مراسم تجلیل از فعالان بسیج رسانه‌‌ای استان فارس

شیراز ( پانا ) - نماینده ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه با اشاره به ویژگی‌ها و آفت‌های رسانه در نظام توحیدی گفت: خداوند همه ابزار فلاح و رستگاری انسان را خلق کرده و در جامعه اسلامی نیز زمینه و بستر رستگاری و سعادتمندی انسان را فراهم کرده است.

کد مطلب: ۱۳۰۱۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تجلیل از فعالان بسیج رسانه‌‌ای استان فارس

حجت‌الاسلام محمود محمودی‌زاده گفت: در این بین باید یک چهارچوب برای این رستگاری برای همه قشرها ایجاد شود و باید در همه عرصه‌های مختلف بر اساس آن چهارچوب تلاش قرار بگیرد و یکی از آن عرصه‌ها، عرصه فعالیت و شغل ماست، در عرصه صنفی هم با یکسری اصول خاص این مسئله صدق می‌کند.

او گفت: اصل اولیه رسیدن انسان خدامحوری است اینکه انسان در همه عرصه‌های زندگی تلاشش باید بر اساس چهارچوب رسیدن به خدا باشد، در عرصه اقتصادی هم همینطور است و ما باید در بحث درآمدزایی آن را ملاحظه کنیم، تا زندگی سالم و خدایی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس گفت: در این قضیه‌ شغل، منسب و فعالیت افراد فرق می‌کند، کسی که اصحاب رسانه است و اگر بخواهد به فلاح و رستگاری برسد و زندگی سعادتمندی داشته باشد، باید بر اساس مدار دین حرکت کند و فعالیت رسانه‌ای او منطبق بر چهارچوب و دستورات الهی باشد.

او ضمن بیان اینکه همه فعالیت اصحاب رسانه باید بر اساس دین و اصول خداوند باشد گفت: اگر کسی بخواهد در عرصه رسانه قدمی بردارد و قلمی بزند که رضایت پروردگار در آن نباشد، در مسیر صراط و مستقیم و جاده سعادت دور می‌ماند و با اولین قدم از مسیر هدایت دور می‌شود.

محمودی زاده گفت: باید بین رسانه سکولار غربی و تفکرات یک رسانه اسلامی تفاوت قائل شد، چرا که مسیرها متفاوت است. یک رسانه در جامعه دینی و توحیدی باید بداند قلمی که می‌زند با دستور الهی منطبق و در چهارچوب الهی است یا نه؟ و تلاش یک رسانه در نظام توحیدی بر محور پروردگار است.

او ضمن تاکید بر اینکه همه فعالیت‌ها باید بر اساس تفکر و دستورات الهی باشد گفت: باید یکسری اصولی را سرلوحه فعالیت‌های رسانه قرار دهیم که اولین آن بحث حق‌مداری است و در بین اصحاب رسانه باید این نکته بیشتر رعایت شود و اگر حق‌مداری را به عنوان مهمترین سر فصل رسانه قرار ندهیم ممکن است با یک کلمه یک جامعه را تحت تاثیر باطل قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس گفت: دومین اصل بحث عدالت و عدم طرفداری از سازمانی خاص است، عدالت در تقابل با طرفداری است. اولین کسی که در بحث رسانه عمل کرد پیامبران ما بودند که پیام‌آوران حق بودند و خداوند به آنان میگویید:« عدالت و قسط سرلوحه کارتان قرار دهید».

او گفت: سومین سر فصل رعایت تقوا است، ملاک ارزش انسان را تقوا بیان می‌کند که اصحاب رسانه در صورتی نزد خداوند مورد تکریم قرار می‌گیرند که محور کار آن‌ها تقوا قرار بگیرد.

محمودی زاده گفت: آفت‌ها باید در نظر داشت و در جامعه اسلامی هیچکس نمی‌تواند به راحتی به قله برسد و باید چالش‌ها به نحو مطلوب پشت سر بگذارد.

او آفت‌ها را در بحث خبرنگاری و رسانه را ظن و گمان، که نباید بر اساس آن اخبار را منتشر کرد،
پیروی از هوای نفس، که خسارتی جبران ناپذیر است، شتاب‌زدگی، در منتشر کردن اخبار بدون اطمینان از منبع معتبر خبر و شخصیت‌‌زدگی، که باید در بحث رسانه به آن دقت کرد.


دانش‌آموز خبرنگار: عسل رستمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار