رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان:

سازمان دانش‌آموزی نقش به‌سزایی در اهداف اجتماعی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب دارد

زنجان (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان گفت سازمان دانش‌آموزی در تحقق اهداف اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب نقش به‌سزایی دارد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی نقش به‌سزایی در اهداف اجتماعی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب دارد

دیدار رئیس و مربیان و دانش‌آموزان منتخب سازمان دانش‌آموزی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، روز یکشنبه (23 مرداد) با حضور مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برگزار شد. راویه قاسمی در این دیدار ضمن تشریح ساختار و تاریخچه سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی، دانش‌آموزان را در 3 دوره تحصیلی و در هر پایه تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین هدف سازمان دانش‌آموزی، زمینه‌سازی تعلیم و تربیت اسلامی در ابعاد فردی و اجتماعی برای کسب فضایل اخلاقی و کمالات انسانی است.

قاسمی با اشاره به 4 رکن مهم سازمان دانش‌آموزی گفت: رکن اول، تشکیلات دانش‌آموزی است که سازمان در استان زنجان 42 هزار و 110 نفر عضو و 1596 مربی دارد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان، مجلس دانش‌آموزی را رکن دوم سازمان بیان کرد و افزود: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در سطح مدارس و شهرستان‌ها برگزار و سپس در سطح استان نیز برگزار می‌شود که انتخابات سطح استان هر 2 سال یک بار است که دانش‌آموزان منتخب استان برای عضویت در مجلس دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.

وی اظهار کرد: رکن سوم سازمان نیز مجمع اعضا و مربیان است که این مجمع از دل تشکیلات و به مدت 2 سال انتخاب می‌شوند.

قاسمی با بیان اینکه خبرگزاری پانا، رکن بعدی سازمان است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مستعد از صفر تا 100 تحت آموزش رایگان دوره‌های خبرنویسی و عکاسی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی برای پاسخ به آن دسته از نیازهای دانش‌آموزان تشکیل شده که در مدرسه به آن‌ها پاسخ داده نمی‌شود و برنامه‌های سازمان با حضور خود دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

قاسمی افزود: سازمان دانش‌آموزی در تحقق اهداف اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب نقش به‌سزایی دارد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان با اشاره به اهمّ اقدامات این سازمان گفت: تاسیس مرکز نیکوکاری شهید شهریاری، تاسیس هیات محبان اهل بیت(ع)، برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی و مناسبت‌های مختلف با همکاری نهادهای دیگر، برگزاری جشنواره‌ها و جشن‌های مختلف از جمله جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها، اجرای طرح هویت‌شناسی از مهر سال جاری، پیگیری برگزاری اردوی زیارت‌اولی‌ها برای مشهد مقدس و برگزاری اردوهای ملی، استانی و قطبی همراه با آموزش مهارت‌های سبک زندگی، بخشی از اقدامات و فعالیت‌های سازمان است.

وی افزود: سازمان دانش‌آموزی استان زنجان در تابستان سال جاری برای اجرای هرچه بهتر و بانشاط‌تر فعالیت‌های تابستانی 30 پایگاه فعال اوقات فراغت تابستانی در سطح استان دارد.

قاسمی با بیان اینکه 14 فضیلت با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در قالب توصیه‌های 14 گانه به دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی برای اعضا ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: این فضیلت‌ها شامل دیانت و معنویت، عدل و انصاف، راستی و وفای به عهد، عزت نفس، ایثار و نوع‌دوستی، شجاعت و حقیقت‌جویی، تدبیر و تفکر، عفت و پاکدامنی، میهن‌دوستی، نظم و قانونمندی، طبیعت‌دوستی، پرسشگری و نقدپذیری، تاب‌آوری و سازگاری و مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی است.

وی افزود: تلاش بر آن داریم تا در قالب فضیلت‌های سازمان دانش‌آموزی، قدم‌های موثری در راستای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار