مدیرکل دفتر بخش عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

ضرورت آموزش معاملات سهام و مالیات ‌‌به دانش‌آموزان؛ ‌پس‌اندازها نباید ‌به بازارهای غیرمولد برود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر بخش عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه باید مباحث کاربردی اقتصاد به دانش‌آموزان آموزش داده شود، عنوان کرد که دانش‌آموزان از دوران تحصیل باید یاد بگیرند که چگونه پس‌انداز یا پول خود را به بازارهای غیرمولد نبرند و این مهم در گرو آموزش بازار سرمایه به دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۰۱۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش معاملات سهام و مالیات ‌‌به دانش‌آموزان؛ ‌پس‌اندازها نباید ‌به بازارهای غیرمولد برود

مدت‌هاست که مردم سرمایه‌شان را به سمت بازارهای غیرمولد برده‌اند و چرخ تولید کند شده است، اما مدیرکل دفتر بخش عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی معتقد است اگر مردم را از همان دوران تحصیل‌شان با بازارهای سرمایه آشنا کنیم قاعدتاً انتخاب اول بردن سرمایه به بخش مولد خواهد بود.

مباحث کاربردی اقتصاد را به دانش‌آموزان آموزش دهیم

مهدی رعنایی، مدیرکل دفتر بخش عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت آشنایی دانش‌آموزان با اقتصاد از همان دوران مدرسه گفت: «به نظر آموزش مبانی نظری اقتصاد به دانش‌آ‌موزان ضرورتی ندارد اما مباحث اقتصادی مهمی داریم که با زندگی روزمره دانش‌آموزان در حال و آینده در ارتباط است و حتماً ضرورت دارد که دانش‌آموزان با آن‌ها آشنا شوند.»

مهم‌ترین مبحث اقتصادی آموزش مالیات به دانش‌آموزان است

رعنایی با اشاره به اینکه موضوع مالیات یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید به دانش‌آ‌موز آموزش داده شود، گفت: «بچه‌ها باید از همان سنین کم با موضوع مالیات آشنا شوند. فردی که فردا وارد بازار کار می‌شود اصلا نمی‌داند اظهارنامه مالیاتی چیست. بعدها مشمول جرائم بزرگ می‌شود و بی‌نظمی‌های حسابداری دارد. ما مواردی داریم که فردی دانشجوی نمونه کشوری بوده و شرکتی را تأسیس کرده است اما نمی‌دانسته باید اظهارنامه مالیاتی بدهد.»

مدیرکل دفتر بخش عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت آشنایی دانش‌آموزان با قوانین مالیاتی عنوان کرد: «قانون مالیاتی یک قانون حاکم بر همه جامعه است اما شاغلان ما درباره آن اطلاعی ندارند و تازه وقتی وارد بازار کار شدند با این موضوع آشنا می‌شوند و ممکن است زمانی باشد که ضررهایی هم پرداخت کرده باشد.»

اهمیت آشنایی با بازار سرمایه در دوران تحصیل

رعنایی عنوان کرد: «در شرایط کنونی ما به مردم می‌گوییم پول‌شان را به بازارهای غیرمولد نبرند و به بازارهای مولد هدایت کنند. بازاری که مولد است و پول را به سمت فعالیت‌های توسعه‌ای کشور می‌برد، بازار سرمایه است و بسیاری از بچه‌ها و بزرگ‌ترها سال‌ها در این کشور زندگی کرده‌اند و نمی‌دانند بازار سرمایه چیست.»

وی افزود: «فردی که می‌خواهد سرمایه‌اش را به بازار سرمایه بیاورد نمی‌داند کد بورسی چیست. در سن کم افراد جامعه معاملات مسکن را می‌دانند اما معاملات سهام را نمی‌دانند و همه این‌ها اشکال است. باید از سنین کودکی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار