وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پانا خبر داد؛

تهیه بسته حمایتی 13 ماده‌ای از خبرنگاران

موضوع اخراج خبرنگاران ایرنا را پیگیری می‌کنم/ روز یکشنبه ۲۳ مرداد جزئیات بسته حمایتی اعلام خواهد شد/ آخرین وضعیت توقیف فیلم جیران/ هشدار درباره اکران فیلم قهرمان در سرزمین‌های اشغالی

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه بسته حمایتی 13 ماده‌ای از خبرنگاران با همکاری وزارت‌خانه‌های مختلف و اعلام جزئیات آن در روز 23 مرداد خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تهیه بسته حمایتی 13 ماده‌ای از خبرنگاران

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به خبرنگار پانا درباره صحت خبر اخراج ۵۰۰ خبرنگار استانی ایرنا، اظهار کرد: اخراجی در ایرنا نداشتیم اینها همکاران حق‌التحریری بودند. بنای ما این است که مجوزهای جدیدی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی تهیه کنیم تا بخش عمده‌ای از همکاران قراردادی را تعیین تکلیف کنیم. من موضوع اخراج خبرنگاران ایرنا را پیگیری می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما قصد داریم خبرنگاران را تحت پوشش قرار دهیم. ما یک بسته ۱۳ ماده‌ای با وزارتخانه‌های مختلف تهیه می‌کنیم که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود. روز یکشنبه نیز مراسم ویژه‌ای برای روز خبرنگار در تالار وحدت داریم که جزئیات اقدامات ما در آن مراسم تشریح می‌شود.

وزیر ارشاد در رابطه با نحوه برخورد دوگانه وزارت ارشاد با بازیگران و بلاگرها عنوان کرد: بسیاری از این اشخاص مجوز ندارند و به محض گزارش با دادستانی هماهنگ می‌شود و آن‌ها فیلتر می‌شوند. اگر عدد و رقم‌ها بیان شود، عدد عجیبی از آن‌هایی که مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرند، ارائه می‌شود. در این حوزه‌ها رهاشدگی وجود ندارد و اگر موردی اعلام شود با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اسماعیلی درباره اکران فیلم قهرمان در سرزمین‌های اشغالی افزود: به همه کسانی که در داخل فعالیت می‌کنند اعلام کردیم اکران در سرزمین‌های اشغالی جزء خطوط قرمز است و حتما با آن‌ها برخورد خواهیم کرد‌. توصیه من به تهیه‌کنندگان و فیلمسازان این است که مراقب این مسأله باشند.

وی در‌خصوص توقیف فیلم جیران نیز بیان کرد: این اختلاف حقوقی است و ربطی به شبکه خانگی ندارد و در تلاش بودیم که موضوع حل شود. حامی فعالیت نمایش خانگی هستیم چون موقعیت خوبی دارند و نباید با این مخالفت‌ها به حقوق بیننده‌ها خللی وارد شود.

خبرنگار:‌ آناهیتا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار