فرماندار شهرستان اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی موزه شهدا در شهرستان اردبیل

خبرگزاری پانا : فرماندار شهرستان اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس با هدف حفظ مواریث شهدا و ایثارگران نخستین موزه شهدا در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،کاظم دبیر در دیدار با دو خانواده شهید در اردبیل اظهار کرد: این موزه با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی و‌ بنیاد شهید و مسئولان شهرستان اردبیل با هدف به نمایش گذاشتن گنجینه‌های ارزشمند شهدا و ایثارگران دایر می‌شود تا علاقمندان بتوانند از مزایای این موزه فاخر و ارزشمند برای آشنایی با مواریث شهدا و ایثارگران این سرزمین استفاده کنند.

وی تصریح کرد:‌ وجود چنین مجموعه‌هایی می‌تواند انتقال ‌دهنده فرهنگ ایثار، شهادت و شجاعت فرزندان دلاور این مرز و بوم باشد و انتظار داریم که بیش از هر زمان دیگر نسل سوم و چهارم انقلاب با این گنجینه‌ها و مفاخر ارزشمند آشنا شده و انس بگیرند.

دبیر خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا در جمع‌آوری و به نمایش گذاشتن آثار ارزشی شهدای والامقام همتی والا داشتند که جا دارد از این بابت از همراهی و همکاری آنها قدردانی کنیم.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: امروز همه دستاوردهای نظام اسلامی را مرهون و مدیون خون شهدا و عظمت روحی ایثارگران هستیم که با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب همچنان صبور و مقاوم در برابر تهدیدات دشمن ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند حیات اسلامی ما به خطر بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: همه ما مدیون فداکاری‌های شهدا و خانواده‌های آنها هستیم و وظیفه داریم این شجاعت‌ها و ایثارگری‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

فرماندار اردبیل با یادآوری اینکه عزت و حرمت شهدا برای ما از هر گنجینه‌ای با ارزش‌تر و فاخرتر است، یادآور شد: روحیه جانبازان و آزادگان و همچنین خانواده‌های شهدا به معنای واقعی آرامش‌بخش و تسکین‌ دهنده است.

دبیر تصریح کرد: دشمن امروز با تمام تجهیزات خود وارد میدان شدند تا جمهوری اسلامی ایران را از پای درآوردند اما آنچه که بیش از گذشته ما را به ادامه مسیر امیدوار می‌کند روحیه شجاعت، مقاومت و ایثارگری بوده که در وجود شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان همچنان متبلور است.

وی با قدردانی از تلاش خانواده‌های شهدا و فرزندان آنها بخاطر حضور ارزشمند در عرصه‌های علمی،‌ فرهنگی و اقتصادی گفت: این سرمایه‌ها ادامه‌ دهنده واقعی راه پدران و مادران ایثارگر و شهید خود هستند و بی‌صبرانه در این مسیر گام بر می‌دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار