مشاور دبیرستان دخترانه مرضیه:

دانش‌آموزان برای دریافت هدایت تحصیلی به مدرسه مراجعه کنند

شهرکرد (پانا) - مشاور دبیرستان دخترانه مرضیه گفت دانش‌آموزان پایه نهم برای دریافت هدایت تحصیلی خود و ثبت‌نام در دوره متوسطه دوم به مدرسه مراجعه کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان برای دریافت هدایت تحصیلی به مدرسه مراجعه کنند

حمیده رستمی، مشاور دبیرستان دخترانه مرضیه شهرکرد در گفت و گو با پانا گفت: دانش آموزان پایه نهم برای دریافت کارنامه سه سال تحصیلی به علاوه سیکل های پایه نهم را به همراه هدایت تحصیلی دریافت می‌کنند و از آموزشگاه خروجی می‌زنند.

حمیده رستمی در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: هدایت تحصیلی به صورتی است که دانش آموزان می‌توانند در چهار شاخه نظری(ادبیات، معارف،ریاضی و تجربی) یا رشته های فنی یا کار و دانش ثبت نام کنند.

رستمی ادامه داد: متأسفانه تراز دانش آموزانی که معدل بیست دارند در رشته تجربی ۷۰ است و این مشکل بزرگی در روند ثبت نام دانش آموز در دبیرستان است، به همین دلیل اولویت برای ثبت نام با کسانی است که تراز ۹۰ دارند.

وی افزود: دانش‌آموزان به دو گروه الف و ب تقسیم بندی می‌شوند، که اولویت ثبت نام با دانش آموزان گروه الف است،دانش آموزان گروه ب باید صبر کنند دانش آموزان گروه الف در دبیرستان مورد نظر ثبت نام کنند، بعد از ثبت نام گروه الف ،اگر دبیرستان ظرفیت داشته باشد گروه ب می‌توانند ثبت‌ نام کنند که این روند یک کار اشتباه است و باید تغییری در این کار ایجاد شود،چون دانش آموزانی هستند با معدل بیست اما تراز ۷۰ و این باعث شده تا دانش آموز نتواند در دبیرستان مورد نظر خود ثبت نام شود.

حمیده رستمی اظهار کرد: هنرستان فرزانه شهرکرد به نمونه دولتی تغییر کرده است و این موضوع باعث شده تا تعداد محدودی از دانش آموزان بتوانند در رشته فنی پذیرفته شوند و این مسئله باعث شده تا دانش آموزانی که در آزمون نمونه قبول نشدند، رشته کار و دانش را انتخاب کنند.

رستمی در پایان گفت: من از مسئولین اداره درخواست دارم نسبت به راه اندازی هنرستان فنی دخترانه اقدام کنند تا دانش آموزان بتوانند در رشته فنی هم به ادامه تحصیل بپردازند.

خبرنگار دانش آموز: فاطمه آقابابایی بنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار