امید به افزایش درآمدهای شهرداری با قانون جدید

تهران (پانا) -‌ یک عضو شورای شهر تهران گفت که قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها اتفاق خوبی است که گستره درآمدها را برای مدیریت شهری بیشتر کرده است.

کد مطلب: ۱۲۹۸۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
امید به افزایش درآمدهای شهرداری با قانون جدید

روز گذشته قانون درآمدهای پایدار و هزینه های شهرداری ها و دهیاری ها از سوی رییس جمهور به وزارت کشور ابلاغ شد . قانونی که 4 دهه انتظار برای کاهش وابستگی های شهرداری ها به درآمدهای حاصل از شهرفروشی را پایان می دهد .

احمد صادقی درخصوص تاثیر این قانون بر درآمدهای شهرداری به پانا گفت:« تصویب این این قانون، اتفاق بسیار خوبی بوده و گستره درآمدها را برای مدیریت شهری بیشتر کرده است. بر اساس قانون هم شورای شهر و هم شورای بخش باید عناوین درامدی خود را به تایید شورای عالی و وزارت کشور برسانند؛ یعنی بایستی همه شوراهای شهر و شوراهای بخش بر اساس این مصوبه مجلس درآمدهای خود را احصا کنند و جداول خود را ارسال کرده و همه ساله بر اساس آن به شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور تایید و ابلاغ کنند.»

وی ادامه داد:«قضاوت نتیجه‌بخشی این قانون قدری زود است. اصل قانون درجهت افزایش درآمدهای پایدار است تا شهرداری‌ها به شهر فروشی و تراکم‌فروشی روی نیاورند و این که چنین مصوبه‌ای ما را به اینجا می‌رساند، نیازمند زمان است و باید زمان را لحاظ کنیم اما اصل بر این است که چنین اتفاقی بیافتد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار