مزاج‌شناسی، کلید سلامت در زندگی است

پاکدشت (پانا) - طبیب طب سنتی، اسلامی گفت با دانستن و تشخیص دادن مزاج انسان‌ها می‌توان از بسیاری از بیماری‌هایی که افراد در طول زندگی به آن مبتلا می‌شوند جلوگیری کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مزاج‌شناسی، کلید سلامت در زندگی است

داوود عبداللهی، طبیب طب سنتی، اسلامی، به دعوت کارشناسی سلامت و تندرستی اداره آموزش و پرورش، جلسه‌ آموزشی تحت عنوان مزاج‌شناسی در محل این اداره برگزار کرد.

عبداللهی در بخشی از سخنان خود گفت: مزاج‌شناسی یک مسئله ساده اما در عین حال پیچیده است. مزاج‌شناسی مسئله‌ای است که به سلامت هرچه بیشتر ما در زندگی کمک می‌کند. از آنجایی که مزاج شناسی کاملاً در سلامت و روحیات و ویژگی‌های شخصیتی انسان‌ها تاثیر دارد، می‌تواند تمام اتفاقات زندگی ما را تحت تاثیر قرار بدهد؛ برای مثال انسان‌هایی که دَم در آنها غلبه دارد و مزاج دَمَوی دارند، انسان‌های کم‌حرف و تقریباً غیراجتماعی هستند. که این ممکن است مقوله‌ ازدواج انسان‌های دموی را تحت تاثیر قرار بدهد. ما با دانستن مزاج انسان‌ها می‌توانیم تا حدی به ویژگی شخصیتی آنها پی ببریم.

این طبیب طب سنتی ادامه داد: با دانستن و تشخیص دادن مزاج انسان‌ها می‌توان از بسیاری از بیماری‌هایی که افراد در طول زندگی به آن مبتلا می‌شوند هم جلوگیری کرد.

وی در ادامه به بررسی انواع اخلاط در بدن و چگونگی تقویت هرکدام از اخلاط پرداخت و به توضیح ویژگی‌های شخصیتی هرکدام از مزاج‌ها ،چگونگی تشخیص مزاج افراد و انواع مزاج در غذاها پرداخت.

خبرنگار دانش‌آموز: زهراسادات حاتمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار