ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با پانا:

چرا کسی افتضاح مدیریتی تاج را نمی‌بیند

طارمی جرات دارد علیه مربی پورتو حرف بزند؟

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید مهدی تاج چه تاجی بر سر فوتبال ما گذاشته که می‌خواهد دوباره به فدراسیون برگردد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
چرا کسی افتضاح مدیریتی تاج را نمی‌بیند

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به کاندیداتوری تاج برای بازپس گرفتن صندلی فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: «نمی‌دانم مهدی تاج چه تاجی بر سر فوتبال ما گذاشته که می‌خواهد دوباره به فدراسیون برگردد. او با پشتوانه سیاسیون وارد فوتبال شده است وگرنه کسی او را نمی‌شناخت. وی با هدیه داد تابلو فرش به کنفدراسیون فوتبال آسیا، آنجا هم پست گرفت. او بود که ویلموتس را به فوتبال ما قالب کرد. هنوز هم فوتبال ما درگیر آن افتضاح مدیریتی‌اش است. ساختمان فدراسیون و پرسپولیس را گرفتند و هنوز هم پول او را تسویه نکردند. چندین میلیارد بدهی مالیاتی هم روی دست فدراسیون مانده است. این‌ها اگر فاجعه نیست، پس چیست. هرکس بود باید محاکمه می‌شد اما مشخص نیست این وسط چه کسانی سود بردند که هیچ‌کس جوابگو نیست.»

وی افزود: «نمی‌دانم کسانی که کاندیداها را تائید صلاحیت می‌کنند، چرا به کارنامه و عملکرد آن‌ها توجه نمی‌کنند؟ مگر می‌شود آن‌همه فاجعه را ندید گرفت و به‌راحتی از آن رد شد؟ چرا دنبال کسانی مثل محمد دادکان و امیرعابدینی نمی‌روند و آن‌ها را نمی‌آورند. کسی باید بیاید که بتواند 10، 12 سال در فدراسیون رئیس باشد و فوتبال را به توسعه برساند. در همه زمینه‌ها فوتبال ما مشکل دارد. از باشگاه داری، زیرساخت، برنامه‌ریزی، توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، استعدادیابی، توجه به آکادمی‌ها و مدارس فوتبال. فدراسیون را دیگر مثل پرسپولیس و استقلال نکنید که 23، 24 مدیرعامل عوض کرده‌اند. هیچ‌کسی نمی‌تواند پرچم ایران را مثل ورزشکاران بالا ببرد. همه ورزشکاران دارند از این مملکت می‌روند. دلیلش این است که وقتی این مدیران و این وضعیت را می‌بینند، ناامید می‌شوند.»

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: «کل لیگ ما نمی‌توانی 10 بازیکن خوب در حد تیم ملی پیدا کنید. مگر می‌شود یک لیگ 16 تیمی این‌قدر بی‌کیفیت باشد؟ منچستر در 60 سال، 4 مدیرعامل عوض کرده است. آیا کسی مدیر منچستر را می‌شناسد؟ آن‌ها کار می‌کنند نه مصاحبه. این فوتبال و ورزش نیاز به آدم‌بزرگ و جنتلمن و مدیر دارد نه اینکه فقط حرف بزند. تاج هم رئیس می‌شود و شک نکنید آب از آب تکان نمی‌خورد. شک نکنید بازهم این افتضاحات را تکرار می‌کند.»

ناصرابراهیمی گفت: «تیم ملی ما وضعیت نابه سامانی دارد. اسکوچیچ باید ابقا می‌شد و نمی‌دانم چرا آن‌همه جاروجنجال بپا کردند. هیچ‌کس تیم ملی را با آن وضعیت قبول نمی‌کرد. بهترین کار ابقای او بود. او هرکی که هست، توانست تیم ملی را به جام جهانی برساند. حالا اگر مربی دیگری می‌آمد، چه‌کار می‌کرد؟ از گروه بالا می‌رفت؟ اگر می‌رفت، چه اتفاقی می‌افتاد؟ هر وقت مربی‌ای آوردند که توانست ایران را قهرمان آسیا کند، آن‌وقت جشن بگیرید. 43 سال است ما قهرمانی آسیا راندیدم. جام جهانی رفتن دیگر هنر نیست. خدا را شکر دلالان کی روش را نیاوردند. او 8 سال فوتبال ما را اسیر کرده بود و هرکاری دلش خواست می‌کرد. برای او ماشین گرفته بودند. اما اگر مربی ایرانی بود می‌گفتند خودت برو و بیا!»

وی خاطرنشان کرد: «من با پدر مهدی طارمی همبازی بودم. مهدی باید سرش را پائین بیندازد و فوتبالش را بازی کند. حتی اگر یک چوب بالاسرتیم ملی به‌عنوان سرمربی باشد، باید از او اطاعات کند. او جرات دارد، علیه سرمربی پورتو حرف بزند؟ قطعاً یک کلمه بگوید به بدترین شکل ممکن اخراجش می‌کنند. فدراسیون ما اگر برنامه داشت، این نوع بازیکنان را چنان جریمه‌ای می‌کرد که درس عبرت برای بقیه باشد. بازیکنی که از سرمربی تمرد کند باید بیرونش کنند. اگر کی روش باعقیلی و رحمتی آن کار را کرد، برای نظم دادن به تیم ملی نبود. او کینه به دل‌گرفته بود.»

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به وضعیت این تیم تأکید کرد: «وضعیت بسیار خوبی داریم. بازیکنان خوبی گرفتیم. بستگی به خود مربی دارد که چطور از بازیکنانش بازی بگیرد. البته که یک مهاجم شش‌دانگ کم داریم. در فوتبال ایران فقر مهاجم داریم. قبلاً این‌قدر مهاجم در فوتبال ما بود که مربی نمی‌دانست کدام را بازی بدهد. باید باشگاه یک مهاجم خوب خارجی جذب کند نه اینکه برود از ازبکستان و تاجیکستان بازیکن فله‌ای بگیرد. من قلعه نویی را از زمین‌های خاکی پیدا کردم و به راه‌آهن بردم. علی کریمی کجا بود که او را به پرسپولیس بردیم؟ او در تیم فوتسال فتح کرج بازی می‌کرد و بردیم. مدارس فوتبال و زمین‌های خاکی از بین رفته است. مربیانی که بیکار هستند، اگر بروند در لیگ سه و دسته‌های پائین تر و مدارس فوتبال دنبال استعداد باشند، خیلی می‌توانند بازیکن مستعد ببینند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار