دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

هیچ واکسن تاریخ گذشته‌ای در نیشابور به مردم تزریق نشده است

نیشابور (پانا) – سرپرست معاونت بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور تاکید کرد هیچ واکسن تاریخ گذشته‌ای در نیشابور به مردم تزریق نشده است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هیچ واکسن تاریخ گذشته‌ای در نیشابور به مردم تزریق نشده است

علی اصغر نوری گفت: واکسن های کرونا در زنجیره سرد قرار دارند و اخیرا برای اطمینان بیشتر با هزینه ای بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان، زنجیره سرد دائمی واکسن، در حال تهیه است.

وی افزود: روی واکسن ها ممکن است دو تاریخ دیده شود که این تمدید تاریخ به طور کاملا قانونی از طرف وزارت بهداشت انجام شده است.

واکسن، مقدم بر بیماری و مرگ و میر است و بیماری هایی چون کزاز و فلج اطفال با کارایی واکسن از بین رفته اند.

نوری خاطر نشان کرد؛ پس از آب آشامیدنی واکسن بوده است که باعث نجات جان آدمی و رشد جمعیت شده است.

شهرستان نیشابور در پوشش دز اول و دوم شاخص بسیار خوبی داشته و مردم استقبال خوبی از واکسن داشتند.

پوشش واکسن در دز سوم در افراد بالای 18 سال نزدیک به 48 درصد بوده است که عدم مراجعه و تزریق دز سوم باعث افت ایمنی بدن می شود.

این مقام مسئول با اشاره به فوتی چهار بیمار کرونایی از همشهریان عزیز در مردادماه، اضافه کرد: هر واکسن، مدت ایمنی متفاوت دارد و توصیه می شود که اگر بیش از شش ماه از تزریق آخرین واکسن گذشته است نسبت به تزریق دز بعدی اقدام کنند.

مردم توجه داشته باشند که ایمنی تمام واکسن ها، قابل قبول و مورد تایید است و واکسن خاصی توصیه نمی شود اما تزریق واکسن شدیدا تاکید و توصیه می شود.

سرپرست معاونت بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور، استفاده از ماسک را ضروری دانست و گفت: در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، جلسات متعددی با سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولان برگزار کننده هیات های مذهبی برگزار شده است و باید فرهنگ استفاده از ماسک را در بین مردم عزادار ترویج دهیم.

پوشش واکسن در مدارس متوسطه قابل قبول بوده ولی در مدارس ابتدایی با تزریق 25 درصد دز اول و 15 درصد دز دوم، استقبال خوبی نداشته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار