‌در گفت‌وگو با پانا:

‌اصغر شرفی: مگر قحط الرجال است که تاج قصد بازگشت دارد؟

باید به فوتبالی‌ها فرصت مدیریت هم بدهند/ وزیر ورزش هم در قرارداد ویلموتس مقصر بود

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که باید فوتبالی‌ها برای ریاست فدراسیون پا پیش می‌گذاشتند تا افرادی چون مهدی تاج قصد بازگشت نکنند.

کد مطلب: ۱۲۹۷۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
‌اصغر شرفی: مگر قحط الرجال است که تاج قصد بازگشت دارد؟

اصغر شرفی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به کاندیداتوری مجدد مهدی تاج برای بازپس‌گیری صندلی ریاست فوتبال، اظهار داشت: «من این انتخابات را مثل دوره‌های قبلی، اصلاً انتخابات نمی‌دانم. هر موقع انتخابات به معنای واقعی برگزار شد و افراد اصلح و فوتبالی وارد گود شدند، می‌شود در مورد آن حرف زد.»

این پیشکسوت شناخته‌شده فوتبال ادامه داد: «اصلاً از اول هم مشخص است که بین این افراد کسانی را تائید صلاحیت می‌کنند که مهدی تاج بتواند دوباره رئیس شود. پس این انتخابات نیست و انتصابات است. این بگیروببندها برای این است که اهالی فوتبال مشغول باشند. من نمی‌دانم چرا باید کسی که این‌همه افتضاح مدیریتی داشته و همه از توانایی‌اش برای ناتوانی اداره فوتبال آگاه هستند، دوباره خودش را کاندید کرده است؟ مگر در فوتبال ما قحط‌الرجال است که مهدی تاج و همان نفراتی که قبلاً در فوتبال برای خودشان رزومه درست کردند، آمدند تا فوتبال را به سعادت برسانند؟L

وی افزود: «باید باکسانی که این انتصابات را انجام می‌دهند، حرف بزنید که چرا این آقایان دوباره قصد بازگشت دارند. وقتی چنین انتصاباتی می‌شود، آقایان به خودشان اجازه می‌دهند که قرارداد مربیان را به‌جای فدراسیون، در سفارت هلند بنویسند و این‌همه هزینه روی دست فوتبال بماند. این مسائل اصلاً قابل صحبت نیست. شک نکنید که این افراد بدون پشتوانه حتی 10 رأی هم ندارند. اما توانستند با لابی‌گری خودشان را به فوتبال بچسبانند. بیچاره فوتبال که اسیر دست این افراد شده است. هرکس می‌آید به فکر جیب خودش است و کاری برای توسعه و پیشرفت فوتبال و این استعدادهای نابی که داریم، نمی‌کند.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «مگر می‌شود در فوتبال ما آدمی پیدا نشود که بیاید و فدراسیون را بچرخاند. بدون شک این‌قدر فوتبالیست باتجربه، تحصیل‌کرده و آگاه داریم که توان اداره فوتبال رادارند ولی وقتی این مسائل را می‌بینند، دل‌زده می‌شوند. می‌دانند که آقایان چشم را جای گوش می‌گذارند. پس این وزارت ورزش چه زمانی می‌خواهد دست ورزشی‌ها باشد؟ فدراسیون‌های ما کی می‌خواهند دست خود ورزشکار جماعت بیفتد؟ بالاخره باید از جایی شروع کنند. مگر این‌هایی که داعیه مدیریت دارند، از قبل مدیر بودند؟ بدون شک فوتبالی‌ها وارد گود شوند، بدتر از این‌ها مدیریت نمی‌کنند. باید وزارت ورزش به فوتبالی‌ها هم فرصت مدیریت بدهد. همین قاسم پور و افرادی که الان دور و بر فدراسیون هستند، شاید الان خوب کار نکنند اما به این‌ها فرصت دهند، قطعاً بهتر می‌شوند. مدیریت در فوتبال زمان می‌خواهد. فوتبالی‌ها هم نیاز دارند از آن‌ها حمایت شود. مدیریت خم رنگرزی نیست که سریع به بار بشیند.»

اصغر شرفی گفت: «مهدی تاج را همه دیدیم و می‌دانم روش مدیریتش چطور است. او وقتی رئیس بود نه پاسخگو بود و نه کسی را بازی می‌داد. دیدید که آن قرارداد را هم آن‌طور بستند. البته این را هم بگویم که وزیر ورزش هم‌زمان او مقصر بود. بدون شک بدون هماهنگی و اذن وزیر او این قراردادها را نبسته است. خب؛ می‌دانید که این نوع بستن قرارداد قطعاً پورسانت هم دارد! الان شاید می‌خواهد قرارداد دیگری رو کند. هرچه که هست، این فوتبال با این روش به توسعه نمی‌رسد. پیشرفت نمی‌کند. وضع بدتر از این حرف‌هاست. نمی‌دانم چرا عده‌ای خودشان را خسته می‌کنند. وقتی همان آدم‌های قبلی برای ریاست کاندید می‌شوند، چه انتظاری دارید که فوتبال در مسیر رشد قرار بگیرد. این‌ها خودشان باعث‌وبانی وضع فعلی فوتبال هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار