در گفت‌وگو با پانا:

ورمزیار: قرار نیست تفکر جدیدی در فدراسیون فوتبال حاکم شود

جای اسکوچیچ بودم به تیم ملی برنمی گشتم/ قضاوت کردن ساپینتو زود است

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است افرادی که توانایی درست کردن فوتبال را داشتند پا پیش نگذاشتند و با آمدن اشخاص فعلی قرار نیست تفکر جدیدی حاکم شود.

کد مطلب: ۱۲۹۷۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ورمزیار: قرار نیست تفکر جدیدی در فدراسیون فوتبال حاکم شود

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به کاندیداتوری مجدد اشخاصی که باعث افتضاحات مدیریتی فوتبال شده‌اند، گفت: «معتقدم بالاخره اشخاص و نهادهایی هستند که این کاندیداها را برای ریاست فدراسیون فوتبال رصد می‌کنند و طبق فیلترهایی که دارند، اشخاص اصلح و دارای صلاحیت را از هم تمیز می‌دهند. وقتی این سیستم وجود دارد، آن‌ها باید تشخیص دهند که افراد توانایی اداره و مدیریت فوتبال رادارند یا نه. اما آنچه مشخص است، طبعاً این افراد قبلاً در فوتبال بوده‌اند و مردم راحت‌تر می‌توانند راجع به عملکردی که داشتند، نظر دهند.»

وی افزود: «هرچند ریاست فدراسیون فوتبال پست خیلی مهم و البته شیرینی است، اما معتقدم کسی جرات نمی‌کند پا پیش بگذارند و این فوتبال نابه سامان را تحویل بگیرد. البته که افراد کاربلد، خاک خورده و دلسوز داریم که توان درست کردن این وضعیت رادارند ولی بیرون گود نشستند و جلو نمی‌آیند. البته بین کاندیداتورها واعظ آشتیانی مدیریت خیلی قدرتمندی دارد و راه و چاه را می‌داند. اسدی به‌عنوان مدیرکل فدراسیون فوتبال سابقه مدیریت فوتبال دارد و باسواد است. این افراد به نظرم می‌توانستند بیایند اما رد صلاحیت شدند.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «وقتی نفرات تائید شده را می‌بینیم، کسانی هستند که قبلاً در فوتبال کارکرده‌اند و بعید میدانم تفکر جدیدی بخواهد به فوتبال ما تزریق شود. این‌ها سابقه کاردارند و می‌خواهند کار کنند. امیدوارم هیات رئیسه بدون سهم خواهی و در نظر گرفتن مصلحت ملی و فوتبال کشور، این انتخابات را درست‌وحسابی شده نظارت و کسی را انتخاب کند که بتواند واقعاً راه گشا باشد. حالا که مهدی تاج آمده و جامعه فوتبال نسبت به او حساس شده، شاید او در خودش دیده که می‌تواند جبران کند و فوتبال را به مسیر اصلی برگرداند. اولین قدم در پیشرفت، پذیرش اشتباه است که او پذیرفته که می‌تواند درست کند. باید قبول کنیم که نفر جدیدی،تفکر نو و تازه‌ای وارد مدیریت فوتبال نشده که بخواهیم انتظار معجزه داشته باشیم.»

صادق ورمزیار گفت: «می‌بینید که فوتبال ما به روزمرگی رسیده و تصمیمات آنی و فوری گرفته می‌شود. این وضعیت به خاطر این است که فوتبال ما رئیس ندارد و کسی نیست همان آئین‌نامه‌ ایراددار را هم به‌درستی اجرا کند. حالا دعا می‌کنیم که هیات رئیسه فدراسیون اصلح‌ترین فرد را انتخاب کند و فوتبال ما به آرامش برسد. واقعاً در بدترین زمان ممکن دارد انتخابات فدراسیون برگزار می‌شود. هنوز تکلیف تیم ملی مشخص نیست و بازی تدارکاتی نداشتیم. تیمی که می‌خواهد به جام جهانی برود باید یک تدارک نسبتاً خوب داشته باشد. ما به‌جای آرامش دادن به تیم ملی، بیشتر به نظم و انضباط آن آسیب زدیم. این‌طور واقعاً نباید انتظار داشت که حتی یک امتیاز بگیریم چه برسد که خیلی‌ها توقع صعود به دور بعد رادارند.»

وی خاطرنشان کرد: «ای‌کاش کمیته فنی فدراسیون فوتبال قبل از اینکه بیانیه بدهد و قطع همکاری اسکوچیچ و تیم ملی را اعلام کند، کمی سیاستمدارانه رفتار می‌کرد. افرادی که در این کمیته هستند، همگی سابقه ملی و باشگاهی دارند و از بزرگان فوتبال ما هستند. اما بیانیه آن‌ها آرامش تیم ملی و کلاً جامعه فوتبال را به هم ریخت. بازیکنان به‌طور واضح و آشکار دودسته و چند دسته شدند و علیه هم و سرمربی استوری گذاشتند. درنهایت هم تلاش دو گروه به ابقای اسکوچیچ انجامید. البته که جای دراگان بودم، قبول نمی‌کردم برگردم. ارج‌وقرب مربی در رختکن تیم ملی از بین رفته است و این را همه می‌دانند. اما بالاخره جام جهانی است و وسوسه‌انگیز است. او هم گیرکرده و شاید به خاطر زحمتی که کشیده است، دوست دارد روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی بشیند. او البته کار سختی هم در پیش دارد. بالاخره باید شرایط را مدیریت کند و بازیکنانی که علیه او توطئه کردند را ببخشد. هرچند معتقدم باید خود فدراسیون فوتبال با توطئه برخورد جدی بکند تا کسی نتواند فوتبال را زیر سؤال ببرد چه برسد به تیم ملی.»

پیشکسوت استقلال با اشاره به وضعیت این تیم، تأکید کرد: «خدا را شکر بازیکنان خوبی جذب این تیم شده‌اند به‌خصوص در خط حمله. این تیم باید در لیگ شرکت کند تا ببینیم مربی جدید توانسته تفکراتش را پیاده کند یا نه. باید ببینیم نوع تاکتیکی که برای تیم در نظر دارد، چیست. قضاوت کردن با بازی تدارکاتی و تمرینات پیش فصل درست نیست. بازی اول هم طبق قرعه‌ای که افتاده بازی سختی با سپاهان خواهد بود.باید ببینیم تفکر دو مربی خارجی و پرتغالی تیم چطور خواهد بود. امیدوارم استقلال بتواند سال خوبی را داشته باشد و از قهرمانی‌اش دفاع کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار