بیماری سرخک در نیشابور وضع مطلوب و قابل کنترلی داشته است

خبرگزاری پانا: در سالهای اخیر وضعیت بیماری سرخک مطلوب بوده و با توجه به نظام مراقبت فعال بیماری سرخک تاکنون هیچ موردی از بیماری سرخک در جمعیت تحت پوشش این دانشکده مشاهده نشده است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: این امر نشان می دهد که نیشابور در زمینه پوشش واکسیناسیون بسیار خوب عمل کرده و موفق بوده است.

دکتر محمد آذینی افزود: با توجه به افزایش و فراگیری پوشش‌های واکسیناسیون در کشور وضعیت بیماری سرخک نسبت به سال‌های گذشته مطلوب و رو به صفر است.

در همین راستا کارشناس بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی نحوه بررسی و پاسخ دهی به طغیان‌های بیماری سرخک در شهریورماه گفت: این کارگاه با حضور کارشناسان مبارزه با بیماریهای دانشکده به منظور یکسان سازی فعالیت‌های اجرایی و همچنین آموزش نکات جدید بر مبنای توصیه های مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ریشه کنی، حذف و کنترل بیماری سرخک برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی ابتدا خلاصه وضعیت بیماری سرخک در جهان، منطقه و در سطح کشور بررسی و حداقل استانداردهای تعیین شده برای شاخص‌ های فعالیت‌ها ارائه شد.

شیرازی اضافه کرد: در این کارگاه نقاط قوت و نقاط ضعف احتمالی که وجود داشته است، بررسی و با توجه به آموزش‌های انجام گرفته امیدواریم که کیفیت برنامه‌های اجرایی در جهت حذف کامل سرخک ارتقاء پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار