امام جمعه، کاشمر:

حفظ انقلاب، وظیفه امام جمعه است

کاشمر(پانا) - امام جمعه شهرستان کاشمر گفت امام جمعه وظیفه‌اش حفظ انقلاب است و بایستی از آن دفاع کند و تمام سلایق مردم را به سمت نماز جمعه جذب کند.

کد مطلب: ۱۲۹۷۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
حفظ انقلاب، وظیفه امام جمعه است

حجت السلام و المسلمین جواد طاهری در خطبه اول گفت: مقام معظم رهبری به مناسبت پنجم مرداد ماه که اولین اقامه نماز جمعه کشور بوده است، فرمودند: نماز جمعه آثار تربیتی و جریان ساز دارد و برکاتی مانند آموزش دارد که هفتگی برگزار می شود و این مزایا در حج نیست.

وی بیان کرد: نماز جمعه مرکز هدایت فرهنگی جامعه است و این نماز جمعه به رصد مسائل فرهنگی شهرستان می پردازد و حرکت های زائد را حذف و به اصلاح ساختارها و به عناصر فرهنگی توجه دارد و آنها را رصد می کند.

طاهری ادامه داد: امام جمعه به امور و مسائل مساجد می پردازد و موانع پیش روی حرکت مساجد را بر می دارد و این نماز یک قرارگاه فرهنگی و همچنین یک قرارگاه جنگی در عرصه اخلاق و فرهنگ است.

امام جمعه شهرستان کاشمر تصریح کرد: امام جمعه اوضاع نیروها و ظرفیت ها را مشاهده و بررسی می کند مواضع اختلاف را پیدا و با کمک مردم، کارها را پیش می برد. نماز جمعه مومنین و جامعه را با جامعه جهانی و جهان اسلام پیوند می دهد، امام جمعه وظیفه اش حفظ انقلاب است و بایستی از آن دفاع کند تمام سلایق مردم را به سمت نمازجمعه جذب کند و در واقع نمازجمعه وابسته به یک طایفه خاص نیست.

دانش‌آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار