با هزینه‌ی كم از پوست خود مراقبت كنید

خبرگزاری پانا:برای نرم كردن پوست ترك خورده و خشن پا جوش شیرین چاره ساز است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، تقریباً هر آنچه كه برای محافظت از پوست خود لازم دارید در یخچال منزل شما موجود است. پس دیگر نیازی به صرف هزینه های گزاف جهت خرید محصولات مراقبت از پوست نیست!

مرطوب كننده ماسك كاكائو

یك ماسك تهیه شده از كاكائو بسته ای سرشار از آنتی اكسیدان، جهت بازگرداندن رطوبت و شادابی به پوست است. با افزایش سن، سد رطوبتی پوست شروع به از بین رفتن می كند و پوست خشك می شود. بهترین راه چاره، مرطوب سازی است. یك قاشق غذاخوری پودر كاكائو، یك قاشق غذاخوری خامه كمی ترش، یك قاشق غذاخوری عسل و یك عدد سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط كنید. این مواد نیرومند همزمان چند كار برای پوست شما انجام می دهند: خامه ترش اسید لاكتیك دارد و در عین آب رسانی به پوست آن را لایه برداری دارد و در عین آب رسانی به پوست آن را لایه برداری نیز می كند. عسل ماده ای است كه مرطوب سازی می كند و سفیده تخم مرغ هم پوست را سفت می كند.

با شیر نرمی و لطافت را تجربه كنید

اگر در اثر بی توجهی و كار زیاد پوست دست تان زبر و خشن شده است، دو فنجان شیر را كمی گرم كنید و حدود پنج تا ده دقیقه دست های خود را در آن فرو برید. چربی موجود در شیر كار آب رسانی را انجام می دهد و ویتامین های A و E كار تغذیه پوست را برعهده دارند.

با جو دوسر كرم لایه بردار درست كنید

سه قاشق چایخوری جو دوسر آسیاب شده را با یك قاشق چایخوری سركه سیب مخلوط كنید تا خمیری نرم به دست آید. سپس یك چهارم قاشق غذاخوری آب لیمو و نصف قاشق غذاخوری شكر قهوه ای به آن بیفزایید و مخلوط كنید. خمیر را به مدت پنج تا ده دقیقه روی صورت شسته شده خود بمالید و پس از آن به شكل دورانی روی صورت ماساژ دهید تا لایه برداری انجام گیرد. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید و خشك كنید.

تقویت ناخن با روغن نارگیل

برای تقویت كوتیكول های اطراف ناخن كمی روغن نارگیل به گوشه ناخن ها بمالید و روی آنها را بپوشانید تا روغن خوب نفوذ كند.

رفع ترك پا با جوش شیرین

برای نرم كردن پوست ترك خورده و خشن پا جوش شیرین چاره ساز است. مقداری جوش شیرین را در آب گرم حل كنید و پای خود را در آن فرو برید. پس از سی دقیقه پای خود را بشویید و با حوله خشك كنید. سپس لوسیون نرم كننده و مرطوب كننده به آن بزنید و جوراب نخی بپوشید و استراحت كنید.

لطافت پوست با شیر نارگیل

خشكی پوست را با چای سفید و شیر نارگیل كه سرشار از چربی های مرطوب كننده است درمان كنید. نصف فنجان برنج آسیاب شده، نصف فنجان شیر نارگیل، نصف قاشق غذاخوری زنجبیل آسیاب شده و نصف فنجان شكر قهوه ای را با هم مخلوط كنید و به صورت دورانی روی پوست بمالید.

رفع خشكی لب با معجون عسل

اگر لب هایتان خشكی زده و ترك خورده اند، از عسل و روغن نارگیل بهره بگیرید. یك قاشق چایخوری روغن نارگیل، یك قاشق چایخوری عسل، دو قاشق غذاخوری شكر قهوه ای و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط كنید و روی لب های خود بمالید. تركیب دو قاشق غذاخوری جو آسیاب شده، یك قاشق چایخوری عسل، نصف قاشق چایخوری سركه سیب و چند قطره روغن درخت چای را هم امتحان كنید.

رفع چین و چروك با لایه بردار خانگی

اگر نگران افزایش سن و نشانه های پیری هستید، از آفاهیدروكسی اسیدهای موجود در پاپایا، به عنوان لایه بردار و پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ به عنوان بازسازنده و سفت كننده پوست استفاده كنید. نصف یك پاپایا تازه و له شده، یك قاشق غذاخوری ماست، یك قاشق غذاخوری چای سفید دم كرده و خنك شده، یك قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و یك عدد سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط كنید. خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بشویید.

منبع: افکار نیوز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار