مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خبر داد:

هواپیمای آب‌نشین رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - مدیر‌عامل  سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه یک فروند هواپیمای آب‌نشین در استان‌های شمالی به مرکزیت گیلان به این استان معرفی می‌شود گفت این هواپیما ‌می‌تواند تحت هر شرایطی در آب فرود آمده و مانند قایقی برای سرنشینان عمل کند ضمن آن‌که قابلیت حرکت در ساحل را نیز دارد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
هواپیمای آب‌نشین رونمایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ افشین خواجه فرد ‌در حاشیه نشست هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه صنایع هوایی (ایرشو) در منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: در این نمایشگاه یک هواپیمای آب‌نشین به شمال کشور با مرکزیت گیلان معرفی می‌شود و در صورت بهره‌گیری از این هواپیمای آب نشین بعنوان تاکسی می‌توانیم ناوگان هوایی با قابلیت آب نشینی توسعه دهیم‌.

وی تاکید کرد: در استان‌های شمالی زمینی برای احداث فرودگاه وجود ندارد اما سه استان شمالی ۷۰۰ کیلومتر گستره آبی در دریای خزر دارند که این ظرفیت آبی فرصت مناسب را برای نشست و برخاست این هواپیمای آبی فراهم می‌کند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ریسک پرواز را از دوچرخه سواری، پیاده روی و حوادث جاده ای کمتر دانست و افزود: اگر ساحل سه استان شمالی در آینده به این توانمندی مجهز شود از افتخارات کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: از هشت تا ۱۱ شهریور امسال استان گیلان و منطقه آزاد انزلی میزبان نمایشگاه نوآوری و فناوری هوانوردی خواهد بود و صنایع دانش بنیانی که در کشور بومی شده در منطقه آزاد انزلی به نمایش در خواهند آمد.

امیر سرتیپ خواجه فرد اظهار داشت: این نمایشگاه که در راستای تحقق شعار سال مبنی بر ترویج تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین تشکیل می‌شود فرصت لازم را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد تا محصولات خود رابه نمایش گذاشته و از آن دفاع کنند.

وی تاکید کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای جوانان این مرز و بوم در بخش هواپیمای سبک آزمایشی، پهبادهایی با کاربرد تجاری و در حوزه بالگردی نیز چند محصول به نمایش به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی با بیان اینکه به‌دنبال ساخت هواپیماهایی با کاربری غیر تجاری با مشارکت بخش خصوصی برای توسعه این صنعت هستیم، خاطرنشان کرد: با فعال شدن دبیرخانه این نمایشگاه ثبت‌نام از متقاضیان آغاز شده و ما امسال محصولاتی که به دست جوانان کشورمان ساخته شده‌اند را پرواز می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار